Već sljedeće godine proizvođači automobila mogli bi u vozila implementirati novu generaciju tehnologije za izbjegavanje sudara i za zadržavanje automobila u cestovnim trakama, a ako se ta tehnologija pokaže pouzdanom to će biti prvi korak prema velikoj revoluciji na prometnicama. Naime, prema prijedlogu zakona koji trenutno razmatra britanska vlada, računala bi uskoro zaista mogla preuzeti kontrolu nad automobilima, dok bi vozači mogli dignuti ruke s volana i (na određeno vrijeme) odmoriti se od vožnje.

Iako trenutačno brojne kompanije testiraju autonomnu tehnologiju, a Waymo je čak i pokrenuo taksi-servis s vozilima kojima upravljaju računala, svi vozači osobnih automobila i dalje se moraju pridržavati istih dugogodišnjih sigurnosnih pravila te su odgovorni za svoje ponašanje za volanom. Čak je i Teslin autopilot koji može sam upravljati vozilom, samo asistent u vožnji i tijekom njegove uporabe vozači moraju imati ruke na volanu i pratiti cestu kako bi mogli preuzeti kontrolu nad automobilom.

Informacije o tome kada bi volane mogli prepustiti računalima često su kontradiktorne, no čini se da bi Velika Britanija mogla biti jedna od prvih zemalja koja će napraviti veliki korak prema autonomnosti. Ministrica prometa Rachel Maclean rekla je kako bi donošenje tog zakona predstavljalo ključan korak prema načinu na koji bi se automobili vozili u budućnosti. Upravljanje vozilima bit će, naglasila je, sigurnije i jednostavnije te smatra da bi Velika Britanija trebala biti prva zemlja koja će uvidjeti prednosti autonomne vožnje i privući proizvođače koji će razvijati nove tehnologije. S njom se slaže i Mike Hawes iz Društva za proizvodnju i prodaju motornih vozila koji taj zakon vidi kao veliki korak prema revoluciji cestovne sigurnosti.

Osim same sigurnost, najvažnije pitanje vezano uz donošenje ovog zakona, a o kojem će se vjerojatno najviše raspravljati jest pitanje odgovornosti, odnosno tko će biti odgovoran ako automobil kojim upravlja računalo izazove prometnu nesreću. Hoće li to biti osoba koja se sjedi za volanom ili proizvođač automobila, tj. tehnološka kompanija koja je razvila rješenje za autonomnu vožnju?

Dok je za neke to korak prema budućnosti, ali poboljšanoj sigurnosti, mnogi su i dalje skeptični prema računalima koja upravljaju automobilima. Jedan od njih je i Jim Holder, urednik What Car?-a koji smatra da današnjoj tehnologiji implementiranoj u automobile još ne možemo u potpunosti vjerovati jer ona uspješno radi oko 90 posto vremena, što ipak nije dovoljno.

Izvor: The Guardian