Napredak koji su tehnološke i automobilske kompanije postigle tijekom proteklog desetljeća na području autonomne vožnje je fantastičan, no i dalje nemamo konkretan odgovor kada će takva vozila postati svakodnevica na cestama, tj. kada ćemo početi vjerovati da su računala zaista bolji vozači od ljudi. Taj će proces dugo trajati i kompanije će morati biti iznimno pažljive s implementacijom tehnologije jer samo jedna greška, tj. jedna žrtva poput pogibije pješakinje koju je usmrtio Uberov automobil kojim je upravljao računalo, može značajno usporiti implementaciju i prihvaćanje računala kao sigurnih vozača.

Danas je u SAD-u već moguće naručiti taksi u kojem nema vozača, već po putnike dolazi automobil u kojem je vozačko mjesto u potpunosti prazno. Tu uslugu nudi samo Waymo, i to samo određenom broju ljudi na ograničenom dijelu Phoenixa, a dostupni su i taksiji kojima također upravljaju računala, no s prednje strane ipak se nalazi osoba spremna za preuzimanje volana ako dođe do neočekivanih situacija na koja računala neće znati/moći reagirati.

Iako dosad nisu zabilježeni problemi s robotskim taksi-servisom, nedavno provedeno istraživanje organizacije Partners for Automated Vehicle Education (PAVE) u SAD-u na uzorku od 1200 ljudi pokazalo je da Amerikanci i dalje većinom nemaju povjerenja prema automobilima kojima upravljaju računala.

Gotovo 75 posto njih smatra da autonomna vozila nisu spremna za samostalno kretanje po cestama zajedno s drugim vozilima kojima upravljaju ljudi, a gotovo polovica u istraživanju je negativno odgovorila na pitanje o vožnji u taksiju kojim upravlja računalo. Petina smatra da autonomna vozila nikada neće biti sigurna, a zanimljivo je da samo 34 posto ispitanih smatra da prednosti autonomne tehnologije premašuju njezine negativne strane. Na upit žele li se upisati na listu čekanja za prve autonomne automobile 18 posto odgovorilo je potvrdno.

Istraživanje je provedeno prije širenja pandemije na SAD (veljača i početak ožujka), no rezultati bi vjerojatno bili slični i da su provedeni ovih dana. Na The Vergeu kažu kako se ti rezultati ne razlikuju previše od sličnih istraživanja provedenih proteklih godina koja sva upućuju na isto - ljudi još ne vjeruju autonomnim vozilima i još nisu spremni prepustiti volane svojih automobila računalima.

Kako vi gledati na autonomna vozila - biste li sjeli u taksi u kojem nema ljudi, već automobilom u potpunosti upravlja računalo?

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju