Društvene mreže, videoservisi poput YouTubea, kao i općenito internetske stranice, prepune su sadržaja koji nije za svačije oči, odnosno ne preporučuje se maloljetnicima i djeci. Iako, npr. društvene mreže nisu namijenjene mlađima od 13 godina, a Google je predstavio YouTube Kids na kojem se ne bi trebao prikazivati neprimjereni sadržaj za djecu, tih se pravila rijetko pridržavaju.
Brojna djeca još i prije nego što su ušla u tinejdžersko doba već imaju godine iskustva na TikToku, Instagramu i drugim društvenim mrežama, kao i na pravom, a ne dječjem YouTubeu, na kojem su izloženi različitom sadržaju koji nije za njih. Države rade sve veći pritisak na tehnološke kompanije kako bi zaštitile djecu pa je, npr. Meta predstavila brojne opcije namijenjene maloljetnicima, kao i njihovim roditeljima, dok je u Australiji izglasan zakon kojim se mlađima od 16 godina zabranjuje korištenje društvenih mreža. U toj državi nadaju se kako će takva odluka pomoći dobrobiti i boljem mentalnom stanju mladih.
Mnogi će biti nezadovoljni
Novu opciju usmjerenu zaštiti maloljetnika od neprimjerenog sadržaja najavio je i Google. Ta će kompanija u sve svoje proizvode, uključujući i YouTube, implementirati novu opciju temeljenu na umjetnoj inteligenciji koja bi trebala odrediti dob korisnika i na temelju toga onemogućiti pristup određenom sadržaju i opcijama popularnih servisa.
Za početak Google u SAD-u kreće s testiranjem tog modela za predviđanje godina koji se temelji na strojnom učenju i trebao bi pretpostaviti je li korisnik koji pristupa njihovim servisima poput YouTubea mlađi ili stariji od 18 godina. Ako model pretpostavi da je riječ o maloljetniku, na njega će primijeniti pravila određene zaštite i prikazivati mu sadržaj koji je u skladu s njegovom dobi. S obzirom na to da brojni maloljetnici na tom videoservisu gledaju sadržaj koji njima nije namijenjen, to znači da ih uskoro čeka neugodno iznenađenje i zabrana pristupa takvom sadržaju.
Nakon SAD-a Google isti model namjerava testirati i primijeniti i na drugim tržištima.
Podsjetimo, nešto slično je prije nekoliko mjeseci predstavila i Meta na Instagramu. Njihov alat nazvan je “klasifikator za odrasle”, baziran je na AI-ju te na temelju različitih faktora - od sadržaja koji objavljuju i pregledavaju, njihovih pratitelja, pa čak i na temelju rođendanskih čestitki njihovih prijatelja, pokušava pogoditi prave godine, također s ciljem ograničavanja sadržaja koji im se prikazuje.
S obzirom na to da je pritisak na tehnološke kompanije sve veći, za očekivati je kako će i druge platforme u budućnosti primjenjivati slična rješenja, a bit će itekako zanimljivo vidjeti kakvi su njihovi rezultati, odnosno koliko je AI zaista točna u prepoznavanju godina korisnika društvenih mreža i drugih online platformi.
Izvor: CNBC