Znate li onaj osjećaj kada vam se neka pjesma mota po glavi, pjevušite njezinu melodiju, ali ne znate joj ime, kao ni ime izvođača? YouTube je razvio tehnologiju koja omogućuju prepoznavanje pjesme samo na temelju tog vašeg pjevanja. Ako vam se čini da je Google već predstavio nekakvu sličnu opciju prije nekoliko godina, u pravu ste. Američka tehnološka kompanija unutar svoje aplikacije za pretraživanje omogućila je i prepoznavanje pjesama samo na temelju pjevušenja ili zviždanja melodije, pri čemu je tehnologiji potrebno 10 do 15 sekundi.

Snimanje glazbe u studiju, ilustracija YouTube je napravio veliki korak u zaštiti glazbenika od umjetne inteligencije

Ta je tehnologija sada usavršena te će YouTube moći prepoznati ime pjesme na temelju samo 3 ili više sekundi vašeg pjevanja melodije te pjesme ili, naravno, ako korisnik reproducira tu pjesmu (slično kao npr. Shazam). Tehnologija je bazirana na modelima strojnog učenja koji mogu pjevušenje korisnika povezati sa, kako su to nazvali u Googleu, "otiskom pjesme", odnosno njezinom prepoznatljivom melodijom. Jednom kada sustav prepozna pjesmu, korisniku će dati prijedloge videozapisa na YouTubeu - službene videozapise te pjesme, videozapise korisnika ili Shortse u kojima se pjesma reproducira.

Korisnici koji su dio eksperimenta opciji mogu pristupiti na istom mjestu na kojem se nalazi glasovno pretraživanje (potrebno je promijeniti opciju s glasovnog pretraživanja na pretraživanje pjesama), a na početku će dio eksperimenta biti korisnici Androida, no samo dio njih.

Gledanje YouTubea YouTube dobiva novu opciju baziranu na umjetnoj inteligenciji

Iz YouTubea nisu objavili daljnje planove za opciju glasovnog pretraživanja pjesama, pa nije poznato namjeravaju li je uskoro proširiti i na korisnike iPhonea, odnosno hoće li biti dostupna svim korisnicima mobilnih aplikacija YouTubea. Inače, Google i YouTube nisu jedine aplikacije koje mogu prepoznati pjesme na temelju kratkog pjevušenja te na Tech Cruncheu podsjećaju kako istu mogućnost imaju i aplikacije poput SoundHounda i MusixMatcha, no, naravno, one nisu niti približno tako popularne kao YouTube te je broj njihovih korisnika puno manji.

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju