Tržište automobila konačno je krenulo novim inovativnim stopama. Osim električnih automobila na tržište bi već sljedeće godine mogli stići automobili s pogonom na vodik. 

Ranije smo pisali o Toyotinom FCV konceptu, prvom komercijalnom automobilu na vodik iz Toyote, koji će biti spreman za europsko i američko tržište sredinom sljedeće godine po cijeni od 69.000 dolara, nešto više nego što je to slučaj kod Teslinog Model S-a.  

Jedna stvar oduvijek me fascinirala u automobilima, jest da nikad nisam bio pobornik nabrijanih benzinskih automobila, iako mi je dizajn novih Mercedesa jednostavno predivan, uvijek sam volio futuristički dizajn, drugačiji od svega što se može vidjeti na cesti. Takvi prototipovi bili su samo neko viđenje budućnosti koja nikako da stigne, a razlog je taj što je taj dizajn jednostavno prenapredan za prosječnog korisnika automobila. 

Toyotin vodikov automobil čini se prati tu crtu dizajna, i upravo u tome leži problem. Tehnologija je naravno bitna, i činjenica je da će u narednih 10-ak ili 20-ak godina svi automobili biti pogonjeni vodikom ili strujom, no ljudi žele nešto što ne odskače toliko od drugih stvari, jer ljudi ne vole prevelike promjene. Ako pogledate Toyotu, vidjet ćete kako je dizajn pomalo napredan, pogotovo stražnji dio vozila i mislim da bi to mogla biti prepreka kod kupnje nove generacije automobila. 

S druge strane Tesla ne odskače toliko od ostalih automobila. Istina je da je dizajn moderan i mrvicu drugačiji, no linije automobila neće toliko odskakati od svih tradicionalnih automobila, gotovo da ga nećete niti primijetit na cesti (osim onih pravih fanova). Smatram da je Tesla vrlo pametno iskoristio potencijal modernog dizajna i vremena u kojem se nalazimo, dok recimo Toyota pomalo odskače od standardnog modernog dizajna. 

Unatoč svim tehničkim karakteristikama, smatram da je dizajn automobila i prilagodljivost vremenu, jednako bitna kao i tehnologija koju koristi automobil za pokretanje. 

Ono što je zanimljivo kod Toyote jest činjenica da će se automobil moći napuniti za svega pet minuta, dok je to slučaj s Teslom od sat vremena. Vrijeme će pokazati koja solucija je bolja, i hoće li Tesla u novoj tvornici razviti dovoljno dobre i jeftine baterije koje bi mogle snažnije pokrenuti proizvodnju električnih automobila.