Tranzicija na električna vozila trebala bi donijeti brojne benefite - od manjeg klimatskog utjecaja na planet pa do, za mnoge, puno boljeg iskustva za volanom jer većina ljudi koja jednom kupi vozilo s električnim motorom, više se ne vraća benzincima i dizelašima. No nisu svi oduševljeni s budućnosti koju donosi elektrifikacija, a to se ponajviše odnosi na stotine tisuće radnika koji trenutačno rade na proizvodnim trakama u automobilskim tvornicama ili na nekim drugim dijelovima razvoja tradicionalnih vozila.

Ford Explorer Zbog fokusa na elektrifikaciju, Ford bi mogao otpustiti 8 tisuća zaposlenika

Njima, naime, prijete - otkazi. Kako broj automobila s motorima na struju bude sve veći, tako će i potreba za radnicima koji proizvode tradicionalne motore, mjenjače, ispušne sustave i brojne druge dijelove biti sve manja. Naravno, s druge strane, rast će potreba za novom vrstom radne snage u automobilskoj industriji - stručnjacima za e-motore, baterije i sve povezane sustave, no ta će ukupna brojka biti manja u odnosu na trenutačan broj radnika.

Dok će se manji dio zaposlenika moći prekvalificirati i ostati raditi u istim tvrtkama, stručnost i znanje većine njih vjerojatno neće biti potrebna u proizvodnji električnih vozila te će ostati bez posla.

Prema predviđanjima konzultantske kompanije AlixPartners, za proizvodnju električnih motora i baterija potrebno je oko 40 posto manje rada u odnosu na klasične automobile s motorima s unutarnjim izgaranjem. Iz Forda i Volkswagena smatraju kako su te brojke ipak malo blaže te govore o 30 posto manje rada. Iz Forda su već počeli govoriti o otkazima u svojoj kompaniji te bi bez posla moglo ostati oko 8 tisuća zaposlenih u odjelu razvoja motora s unutarnjim izgaranjem.

Kako je za Business Insider rekao Brett Smith, tehnološki direktor centra za automobilska istraživanja, automobilska industrija danas prolazi kroz tranziciju kakva nikada nije doživljena te je velika šansa da će novu vrstu automobila i dijelove za njih graditi manji broj ljudi, što će dovesti do izazova u automobilskoj zajednici.

Predviđanja o broju otkaza u automobilskoj industriji su različita. Prema nekima, ako u SAD-u udio električnih automobila poraste na 50 posto do 2030. godine, automobilska industrija mogla bi izgubiti oko 75 tisuća radnih mjesta. Što se Europe tiče, predviđanja su da će do 2040. u ovoj industriji biti oko 275 tisuća radnih mjesta manje. Pri čemu treba naglasiti da se ta brojka odnosi na broj zaposlenih kada joj pribrojimo brojna nova radna mjesta koja će otvoriti industrija električnih automobila i baterija.

Slika nije dostupna Iz VW-a upozoravaju na velike izazove koji stoje pred automobilskom industrijom

Prema Boston Consulting Groupu, Europa bi do 2030. trebala izgubiti čak 630 tisuća radnih mjesta povezanih s motorima s unutarnjim izgaranjem, dok bi se u isto vrijeme trebalo zaposliti novih 580 tisuća ljudi povezanih s poslovima u elektrifikaciji. Iz američkog Instituta za ekonomsku politiku smatraju da bi, zbog mjera donesenih kako bi se povećala domaća proizvodnja električnih vozila, ukupan broj zaposlenih u automobilskoj industriji u SAD-u mogao povećati za 150 tisuća.

No to neće biti isti oni ljudi koji su dobili otkaz te se za većinu njih neće otvoriti nova radna mjesta u automobilskoj industriji, već će se ta radna mjesta otvoriti na novim mjestima, daleko od sadašnjih tvornica.

Kako je to nedavno rekao izvršni direktor Forda: Imamo vještine koje više nisu potrebne i poslove koji se trebaju promijeniti.

Izvor: Business Insider
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju