Danas je gotovo nemoguće zamisliti život bez tehnologije. Sve se više tvrtki odlučuje svoje poslovanje prebaciti u digitalni oblik i “u oblak”. Sve se češće tako mogu naći različite platforme koje pružaju usluge građanima, a koje su prije mogli dobiti samo u specijaliziranim agencijama.

Jedna od takvih platformi koja se hvali inovativnim pristupom je i Zizoo, online platforma za najam brodova. Ime je dobila po nadimku poznatog oceanografa, Jacquesa Custoa, što je i prikladno jer pruža uslugu najma broda direktno od čarter tvrtki.

Iako je ideja za Zizoo rođena u Zagrebu, tvrtka je osnovana 2014. godine u Berlinu. I to kada su Anna Baničević, Bečanka crnogorskog porijekla, s partnerima iz Hrvatske Sinanom Mašovićem i Ivanom Miletićem te partnerom iz Španjolske Benitom del Valle, prepoznali veliki potencijal industrije za iznajmljivanje plovila. Najam brodova predstavljaju kao alternativu ili nadopunu hotelskom smještaju te tako eliminiraju 'elitističku' stigmu industrije svjetskoj publici, posebno mladima koji su najveći rastući segment.

Zizoo danas ima urede u Berlinu i Beču, a u pripremi je i otvaranje ureda u Zagrebu. Tvrtka je prošli mjesec zatvorila novu rundu financiranja te je od osnutka postigla gotovo četiri milijuna eura investicija, a trenutno se prvenstveno usmjerava na daljnje unaprjeđenje proizvoda i ubrzanje stope rasta. Usporedbe radi, lani je Zizoo ostvario prosječni mjesečni rast rezervacija od 35%. Do 2020. na ciljnom tržištu plan Zizooa je ostvariti godišnji prihod od 450 milijuna eura na svim tržištima.

Kako je za Zizoo hrvatsko tržište zbog sve jačeg nautičkog turizma izuzetno zanimljivo, a Hrvatska je već vodeća europska destinacija za najam brodova, porazgovarali smo s Annom Bančević o njihovim planovima u Hrvatskoj, ali i šire.

Već imate urede u Berlinu i Beču, zašto ste odabrali Zagreb kao sljedeću destinaciju, a ne Rijeku, Split ili Dubrovnik?

Zagreb ima velik broj potencijalnih kandidata (za zapošljavanje u Zizoou, op.a.). Već smo pronašli cijeli niz ambicioznih i sposobnih kandidata. To ne znači da ćemo se tu i zaustaviti - planiramo širenje i otvaranje ureda i na obali, posebice na području Splita.

Koga planirate zapošljavati u Hrvatskoj? Prodajne agente ili IT stručnjake?

Trenutno zapošljavamo i jedne i druge. Kako budemo rasli u nadolazećim mjesecima, tražit ćemo nove zaposlenike u razvoju, poslovnoj inteligenciji i korisničkoj podršci.

Zizoo definirate kao online platformu za najam brodova. Možete li nam pojasniti cijeli proces najma broda?

Zizoo.com omogućuje brzi najam broda, lako i jednostavno. Zapravo kao kad bookirate sobu u hotelu. Klijenti iz cijelog svijeta svakodnevno koriste našu stranicu počevši s odabirom jedne od više od 500 destinacija u više od 30 zemalja. Klijenti mogu odabrati tip broda - radi li se o jedrilici, motornom brodu, katamaranu, gliseru ili gulet. Potom odabiru željene datume i odmah mogu vidjeti, u stvarnom vremenu, koji su brodovi slobodni. Potom ih mogu ili odmah bookirati, u tom slučaju to je i kraj cijelog postupka, ili pak poslati zahtjev za više detalja našem prodajnom timu koji potom ručno pretražuju kako bi pronašli pravu kombinaciju za tog klijenta.

Otkud bilježite više bookinga - s weba ili mobilnih uređaja?

Trenutno bilježimo više bookinga s računala. To je trend koji je vidljiv u cijeloj industriji putovanja - klijenti više vremena provode istražujući (najčešće s mobilnih uređaja), a krajnji booking odnosno plaćanje obavljaju na računalu, gdje se osjećaju sigurnije.

Gdje vidite Zizoo za pet godina? U kojem ćete smjeru razvijati proizvod?

Vidimo se u širenju kako zemljopisno tako i u broju usluga koje nudimo. Naš je cilj približiti jedrenje i odmor na brodu širokim masama - a to znači pružiti kompletan proizvod krajnjem korisniku, uključujući transfere od zračne luke do marine, dijeljenje kabina i mnogo više. Imamo velike planove za sljedećih pet godine i planiramo ih ostvariti, bez obzira na sve.