Zabranili telefone u školi pa se iznenadili rezultatima

Istraživanje je pozvalo na više "holistički" pristup smanjenju korištenja mobitela među učenicima.

Hina | 05.02.2025. / 15:01

Mobitel u školi, ilustracija (Foto: Getty Images)

Ograničavanje korištenja mobitela u školi ne poboljšava ocjene niti mentalno zdravlje mladih, pokazalo je istraživanje provedeno u Engleskoj. 

Istraživanje Sveučilišta u Birminghamu pokazalo je da se vrijeme koje učenici provode spavajući i vježbajući i njihov školski uspjeh ne razlikuju kada se usporede škole koje dopuštaju mobitele i one koje ih ne dopuštaju.

Utvrđeno je da restriktivne politike prema mobitelima ne smanjuju ukupno vrijeme koje mladi provode na mobitelima svakoga dana.

Istraživanje, koje je recenzirano i objavljeno, obuhvatilo je 1227 učenika u 30 srednjih škola.

Nema dokaza da restriktivne politike prema mobitelima u školama, u sadašnjem obliku, imaju pozitivan učinak na mentalno zdravlje i dobrobit adolescenata ili povezane ishode, zaključili su autori istraživanja.

Međutim, dulje vrijeme provedeno pred ekranima općenito utječe na mentalno zdravlje, ponašanje u učionici, fizičku aktivnost i cikluse spavanja učenika.

Djeca na mobitelima - 4 Imaju mobitela više nego stanovnika, no djeca ih neće smjeti koristiti dok su u školi

Victoria Goodyear, glavna autorica istraživanja, rekla je za BBC da zabrane mobitela u školama nisu učinkovit način za suzbijanje negativnih učinaka pretjeranog korištenja mobitela.

Sugeriramo da te zabrane same po sebi nisu dovoljne da bi se suzbilo negativne učinke, rekla je. Moramo učiniti više od pukog zabranjivanja mobitela u školama.

Istraživanje je pozvalo na više "holistički" pristup smanjenju korištenja mobitela među učenicima.

Taj pristup nužno ne isključuje restriktivne politike prema mobitelima u školama, zaključili su autori istraživanja. Ali te bi politike trebale biti povezane sa širim holističkim pristupom korištenju mobitela i društvenih medija među adolescentima.

Bez mobitela u školama Zabranili mobitele u osnovnim i srednjim školama: Odmori su sad društveniji, učenici međusobno razgovaraju

Istraživanje je objavljeno nakon što je britanska ministrica obrazovanja odbila pozive konzervativaca da se donese novi zakon koji bi zabranio mobitele u učionicama.

Ministrica Bridget Phillipson rekla je da se slaže da mobiteli ne bi trebali biti na školskim satovima, ali i dodala da oporba griješi smatrajući da se to može izvesti samo zakonskim putem.

Nastavnici već imaju jasne smjernice za učinkovito upravljanje korištenjem mobitela na način koji je primjeren njihovim školama, rekla je glasnogovornica vlade.

Naš fokus je na tome da mladi budu sigurni, a da istodobno imaju koristi od najnovije tehnologije. Do ljeta, na snazi će biti nove stroge zaštitne mjere za djecu putem Zakona za sigurnost na internetu kako bi ih se zaštitilo od štetnog sadržaja na internetu i osiguralo im se iskustvo na internetu primjereno njihovoj dobi.

Djeca u školi Stručnjaci savjetuju: Napravite ovo i djeca će imati bolje ocjene i društvene vještine, a pozitivno će utjecati na njihov razvoj

Potrebni su čvršći dokazi da bi se donijelo jasne zaključke o utjecaju mobitela na djecu zbog čega smo pokrenuli vlastito istraživanje, koje vodi Sveučilište u Cambridgeu, o utjecaju društvenih medija na opću dobrobit djece.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti