Znanstvenici potvrdili teoriju postanka Mjeseca: Ispod njegove površine nalazi se Theia

Što se nalazi ispod površine Mjeseca, pitanje je na koje je dio znanstvene zajednice dugo vremena tražio konkretan odgovor. Sad su ga pronašli.

Branimir Vorša | 10.03.2020. / 14:32

Prema jednoj od teorija kako je nastao Mjesec, Zemljin prirodni satelit, prije otprilike 4,5 milijardi godina objekt veličine Marsa sudario se s tad novoformiranom Zemljom. Dokaz o postojanju tog svemirskog tijela nije dokazan, sve dosad.

U takozvanoj hipotezi divovskog udara, vjeruje se da je planetoid iz ranije faze Sunčeva sustava udario u Zemlju i na taj način pomogao i stvaranju uvjeta za nastanak života na našem planetu.

No, prema teoriji, tijekom tog ogromnog sudara odlomio se velik komad planetoida i od njega je formiran naš Mjesec. Taj odlomljeni komad zvao se Theia, a znanstvenici su sad prvi put našli ostatke Theije u samom Mjesecu. Njezini dijelovi skrivali su se gotovo pred očima znanosti.

Prethodno se predviđalo da je 70 do 90 posto Mjeseca zapravo Theia, no uzorci kamenja i stijena s Mjeseca pokazivali su većinom zemaljske izotope kisika, koji se mogu pronaći i na Zemlji, a ne negdje drugdje u Sunčevu sustavu.

Ipak, planetarni znanstvenik Erick Cano zajedno s timom proveo je detaljnu i metodološku analizu lunarnih uzoraka kamenja i stijena koji su doneseni nazad na Zemlju.

Pregledom izrazito raznolikih uzoraka kamenja s površine Mjeseca te lunarnog vulkanskog stakla i koristeći modificirane tehnike analize, Cano i njegov tim otkrili su da se izotopi kisika u lunarnom kamenju uvelike razlikuju, ovisno o tipu kamena i dubini iz koje je uzet.

Otkrili su da, što je veća dubina iz koje dolazi lunarno kamenje, to su u njemu teži izotopi kisika, što se uvelike razlikuje od izotopa kisika koji se mogu pronaći na Zemlji. To je ujedno bio i znak da je ispod površine Mjeseca pronađena Theia.

Cano i njegov tim vjeruju da je Theia omotana prašinom na površini Mjeseca poput bombona te da je površina Mjeseca formirana nakon što se prašina od ogromnog sudara prije 4,5 milijardi godina dogodila.

Sve to potvrdit će ili srušiti buduće misije na površinu Mjeseca i nova temeljita istraživanja.

Izvor: RT