Znate li što je "frunk"? Za mnoge jedna od najprepoznatljivijih opcija električnih automobila

Dizajn i pogon električnih automobila drukčiji je od benzinaca i dizelaša, čime se otvara dodatni prostor ispod haube.

Hrvoje Jurman
Hrvoje Jurman | 03.11.2022. / 11:01 komentari
Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Brojne su razlike između električnih automobila i klasičnih benzinaca i dizelaša. Od, naravno, samog motora pa do načina i brzine punjenja, ubrzanja, održavanja, razlike u cijenama itd. No postoji još jedna razlika između tih vrsta vozila, odnosno električni automobili imaju jednu specifičnu opciju o kojoj se ne govori previše.

tri vijesti o kojima se priča B-2 Spirit Zapanjili sve Potpuni šok za Iran: Detalji najpreciznijeg i najrazornijeg zračnog udara Amerikanaca dosad viđenog Nuklearna eksplozija, ilustracija Scenarij iz noćne more, ali... VIDEO Koliko treba biti udaljen da bi se preživjela eksplozija nuklearne bombe? Američka zračna baza Al Udeid u Katru Satelitske snimke pokazale Iznenada i bez pojašnjenja: Ispražnjena najveća američka zračna baza na Bliskom istoku

  Slika nije dostupna VW za 2033. najavio kraj proizvodnje benzinaca i dizelaša u Europi

Riječ je o prednjem prtljažniku, odnosno kako se često naziva - frunk (engl. front trunk). Zahvaljujući njemu, bitno se povećava prostor za pohranu u automobilima, a ovisno o modelu, obujam prednjeg prtljažnika može biti veći i od prtljažnika automobila srednje kategorije. Kako naglašavaju na Automotive News Europe, neki su vlasnici električnih vozila toliko zadovoljni s tom opcijom da na društvenim mrežama dijele fotografije prednjih prtljažnika natrpanih svim i svačim - od štenaca pa do hrane.

Opcija prednjeg prtljažnika ipak nije dostupna u svim automobilima te u SAD-u oko trideset posto električnih vozila ima tu mogućnost. Treba naglasiti kako su i prije postojali automobili s motorom smještenim u stražnjem dijelu automobila poput Porschea 911 i Chevrolet Corvaira u koje su se stvari mogle pohraniti ispod haube, no takva su vozila ipak bila u manjini.

Proizvođači koji prostor ispod haube ipak nisu iskoristili za dodatnu pohranu smatraju kako su se vlasnici automobila ionako navikli da svoje stvari ostavljaju i stražnjem prtljažniku, pa im frunk i ne treba. Umjesto toga višak prostora iskoristili su za veći komfor u kabini automobila i na prednjim sjedištima.

  Slika nije dostupna Ford F-150 imao je šanse kao glineni golub na streljani: Poznati fizičar održao Musku lekciju iz fizike

S uvjerljivo najvećim prednjim prtljažnikom može se pohvaliti Fordov električni pickup F-150 Lightning - čak 400 litara. Lucidov Air ima dvostruko manji frunk, dok Teslin Model Y ispod haube skriva prtljažnik od 116 litara.

Iako, dakle, ta opcija neće biti presudna prilikom donošenja odluke o kupovini automobila, kako prenose na AN Europe, frunk je za mnoge postao jedna od najprepoznatljivijih opcija električnih automobila.

 

Vezane vijesti