Apple i Meta dosad su poslovali na različitim tržištima i te kompanije nisu bile konkurencija jedna drugoj. To će se uskoro promijeniti. Naime, Apple je prije nekoliko mjeseci predstavio svoj prvi uređaj za virtualnu stvarnost Vision Pro, s kojim će napasti tržište na kojem Meta posluje godinama i o kojem na neki način ovisi njihova budućnost.
Poznato je kako je Zuckerberg karte svoje kompanije stavio upravo na virtualni svijet, odnosno metaverzum, a najbolje iskustvo tog virtualnog svijeta korisnici će moći doživjeti upravo putem VR naočala. Meta je svoj prvi takav uređaj predstavila još 2017. godine i trenutačno u ponudi imaju 3 modela - Quest 2 s cijenom od 299 dolara, Quest 3 s cijenom od 499 dolara, dok model Quest Pro stoji tisuću dolara.
S obzirom na to da je metaverzum i VR toliko važan za Metu, zaposlenici su i prije bili pod pritiskom da naprave što bolje uređaje koji će privući korisnike, no sada je taj pritisak na njih još i veći. Kako je novinarima Bloomberga rekao jedan zaposlenik Mete, zbog ulaska Applea na ovo tržište pritisak na zaposlenike je sve veći i sada se nalaze u fazi “straha od Applea”.
Zuckerberg u javnosti pokušava ostaviti drukčiji dojam. U jednom nedavnom intervjuu rekao je kako je na početku bio blago zabrinut kako bi Apple mogao napraviti neki nevjerojatan uređaj zbog kojeg će Meta morati početi razvijati vlastite proizvode od početka, no kaže kako se zbog Appleova Visiona Pro ne trebaju brinuti jer kompanije imaju različite taktike na ovom tržištu. On Apple ne smatra konkurentom jer je cijena njihova uređaja (3500 dolara) prevelika u odnosu na Metine uređaje.
Ipak, Appleovi dugoročni planovi na ovom tržištu uključuju i nove i jeftinije uređaje tako da je gotovo sigurno kako će s vremenom proizvođač iPhonea i Meta postati konkurenti na tržištu virtualne stvarnosti. Tog je svjestan i Mark Zuckerberg kojem je jasno da će za uspjeh na VR tržištu, pored samog hardvera, od presudne važnosti biti i sadržaj. Meta već nudi takav sadržaj u obliku svog virtualnog svijeta Horizon Worlds, no pokazalo se kako taj virtualni svijet ne samo da nije privukao korisnike, nego nije zanimljiv čak niti zaposlenicima Mete.
Ako u kompaniji već sada osjećaju pritisak Applea, nije teško zaključiti kako će s vremenom, kada Apple predstavi cjenovno povoljnije i konkurentnije uređaje, taj pritisak među zaposlenicima biti sve veći.
Izvor: Business Insider