Dok smo se u nekim ranijim vremenima trebali prilično potruditi kako bi došli do albuma omiljene grupe te su ljudi, što je današnjim mladima nezamislivo, presnimavali kazete kako bi nabavili nove pjesme ili albume, danas nam je sve dostupno samo s nekoliko klikova mišem. Putem YouTubea ili jedne od brojnih platformi za streaming glazbe, u nekoliko sekundi možete dobiti pristup najnovijem albumu nekog underground repera ili albumima poznatih bendova iz šezdesetih.
Dio ljubitelja glazbe, koliko god da je zadovoljan s dostupnošću pjesama putem takvih digitalnih platformi, ipak traži nešto više, a to najčešće pronalaze u - gramofonskim pločama. To se pogotovo odnosi na one malo starije koji su u svojoj mladosti navikli na nostalgičan i prepoznatljiv zvuk reprodukcije glazbe s vinila i ponovno žele na takav način uživati u omiljenim bendovima.
Koliko je rast popularnosti gramofonskih ploča u odnosu na nekoć najpopularniji format na kojem smo uživali u glazbi (CD), pokazuje i podatak iz 2022. godine prema kojem je na američkom tržištu, prvi put još od 1987. godine prodaja ploča premašila prodaju CD-a. Očekivano, taj se trend nastavio i dalje pa je i prošle godine zabilježena slična situacija te je prodaja vinila premašila prodaju CD-a na tom tržištu.
Prema analitičaru glazbene industrije Willu Pageu koji je radio u Spotifyu i posljednjih deset godina prati vrijednost ove industrije, samo u SAD-u će se od prodaje gramofonskih ploča ostvariti više od milijardu dolara prihoda. Prošle godine u SAD-u tako je prodano oko 43 milijuna vinila, što je 6 milijuna više u odnosu na CD-e i to je trend koji će se gotovo sigurno nastaviti sljedećih godina, ne samo u Americi, već i globalno.
Brojke prodaje vinila, sugerira njegovo izvješće, mogle bi biti još veće, no na njihovu prodaju utječe ograničenje ponude, što bi se ipak trebalo promijeniti jer nekoliko europskih kompanija ulazi na ovo tržište te namjeravaju početi s proizvodnjom gramofonskih ploča. Povećanje potražnje trebalo bi se odraziti i na značajno povećanje prodaje tako da bi i prihodi od prodaje vinila trebali značajno rasti u budućnosti.
U svom izvještaju o glazbenom tržištu Page je spomenuo još jedan zanimljivi detalj, a to je da je glazbena industrija po prihodima premašila zaradu od prodaje kino ulaznica.
Naime, zarada glazbene industrije koja uključuje autorska prava, prava, tantijeme od prodaje, streaminga, reprodukcije na radiju, nastupa uživo itd. gotovo se udvostručila s 25 milijardi dolara 2014. godine na 45,5 milijardi dolara prošle godine. S druge strane, prodaja od kino ulaznica pala je sa skoro 42 milijarde dolara koliko je iznosila 2019. godine na 33,2 milijarde prošle godine, prema spomenutom izvještaju.
Najveći udio zarade glazbena industrija danas ostvaruje od glazbenog streaminga, što nije nikakvo iznenađenje s obzirom na to koliko su servisi poput Spotifya, YouTube Musica, Deezera i sličnih popularni.
Izvor: TechSpot