Honda je najavila kako će do ožujka sljedeće godine početi s prodajom modela Legend s ugrađenim sustavom autonomne vožnje Traffic Jam Pilot, koji će u određenim situacijama preuzeti kontrolu nad vozilom. Hondina legenda ući će u povijest po tome što je to prvo komercijalno vozilo s trećim stupnjem autonomije koje će se pojaviti na cestama, komentirali su na Reutersu.
Šest je stupnjeva autonomije vožnje - od nultog u kojoj vozač u potpunosti upravlja vozilom do petog stupnja u kojem vozač uopće nije potreban te je računalo u potpunosti odgovorno za upravljanje. U takvim vozilima nema ni potrebe za papučicama gasa i kočnice te za volanom. Prvi stupanj autonomije odnosi se na opcije poput tempomata, održavanja razmaka između vozila ispred, dok je drugi nivo uključuje određeni stupanj kontrole nad upravljanjem, ubrzavanjem, usporavanjem itd.
Treći stupanj obuhvaća još napredniju tehnologiju pa će automobili sami moći zaobilaziti druga vozila i sami donositi složenije odluke, no vozači bi i dalje trebali biti u potpunosti posvećeni situaciji na cesti kako bi reagirali u slučaju problema. S četvrtim stupnjem autonomije mogu se pohvaliti vozila Wayma koja u dijelovima Phoenixa već prevoze ljude putem svog taksi-servisa i to s automobilima u kojima - nema vozača. Treba naglasiti kako računalo ima kontrolu nad vozilom u većini uvjeta, no u takvim vozilima ljudi i dalje imaju mogućnost preuzimanja kontrole.
Honda će, dakle, imati treći stupanj autonomije, a zeleno svjetlo za proizvodnju Legenda s Traffic Jam Pilotom dobili su od japanske vlade te im je dodijeljen sigurnosni certifikat zahvaljujući kojem će vlasnici Legenda, a vjerojatno u budućnosti i drugih vozila, na autocestama, pri prometnim gužvama i slično upravljanje moći u potpunosti prepustiti računalu u automobilu. Iz japanskog ministarstva infrastrukture, prometa i turizma prilikom najave prvog vozila s trećim stupnjem autonomije komentirali su kako će u budućnosti samovozeći automobili imati veliku ulogu u smanjenju prometnih nesreća, prijevozu starijih te u unaprjeđenju logistike.
Tesla, čija vozila imaju drugi razinu autonomije, nedavno je predstavila beta verziju Full Self-Driving softvera, a videozapisi koje korisnici objavljuju na internetu pokazuju veliki napredak Muskove kompanije prema potpunoj autonomniji, iako je pitanje kada i hoćemo li uopće jednom na cestama vidjeti vozila kojima će u potpunosti i u svim uvjetima upravljati računala.
Izvor: Reuters