Isplatile su se "godine krvi, znoja i suza": Oduševljeni direktor Cruisea bocnuo Google i najavio revoluciju na ulicama San Francisca

Odjel autonomnih vozila GM-a dobio je dozvolu za testiranje autonomnih vozila u kojima neće biti backup vozača po cestama San Francisca

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 16.10.2020. / 10:35

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Već do kraja ove godine, Cruise (odjel autonomnih automobila GM-a) počet će s testiranjem autonomnih vozila na cestama San Francisca. Vozila kojima upravljaju računala i do sada su testirana na cestama tog grada, no u njima je ipak treba biti vozač spreman preuzeti kontrolu u slučaju problema u vožnji, odnosno loše reakcije vozača. Dozvola koju je Cruise dobio od Odjela za motorna vozila Kalifornije omogućit će im da u vozilima više ne bude ljudi, već će za upravljanje u potpunosti biti zadužena računala.

Slika nije dostupna Ovakav automobil još niste vidjeli: Nema volana ni papučica za gas i kočnicu

Izvršni direktor kompanije Dan Ammann rekao je kako su se isplatile godine krvi, znoja i suza koje su prolili svi uključeni u misiju Cruisea, naglasivši kako su njihova vozila prešla više od 3,2 milijuna autonomnih kilometara. Usput je malo bocnuo i Google, odnosno njihov Waymo koji je u dijelovima Phoenixa već pokrenuo autonomni servis za taksi prijevoz jer je rekao kako su oni prva kompanija čija će autonomna vozila bez backup vozača voziti cestama nekog velikog američkog grada.

Iz Cruisea nisu objavili kada će predstaviti revolucionarni servis koji će stanovnicima San Francisca omogućiti vožnju u autonomnim vozilima, no najavili su kako će već do kraja godine početi testiranje automobila kojima će upravljati računala i u njima neće biti backup vozača. Usluga koju već nudi Waymo i koji bi uskoro mogao ponuditi Cruise, a to je potpuno autonomni taksi-servis, jedna je od budućnosti javnog prijevoza, smatraju brojni analitičari.

Autonomni Chevy Bolt EV (Foto: GM) Policajac napisao kaznu autonomnom automobilu

Mnogi smatraju kako će zbog takvih servisa koji bi trebali biti cjenovno povoljniji jer će vozila biti električna, a u njima neće biti vozača, dok će u budućnosti ljudi manje kupovati vozila i koristiti ih samo po potrebi, odnosno na zahtjev. Za put na posao koristili bi klasičan gradski automobil, za obiteljske izlete veća i prostranija vozila itd. te bi plaćali samo njihovo korištenje, ne i cijenu registracije, održavanja i ostale troškove. Trenutačno se takvo što ne čini toliko realnim jer smo se naučili posjedovati vozila, no živimo u vremenu velikih promjena, tehnološkog napretka i digitalne transformacije tako da nas u budućnosti zaista ništa ne bi trebalo iznenaditi.

Izvor: Engadget

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti