Nakon velikog porasta prijevara kreću u okršaj s lažnim porukama i telefonskim pozivima

Britanski regulator u suradnji s telekomima radi na implementaciji tehnologije pomoću koje bi se blokirali strani pozivi za koje se čini kao da dolaze iz Velike Britanije.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 25.10.2021. / 11:33

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

U razdoblju od tri mjeseca - od lipnja do rujna ove godine - gotovo 45 milijuna ljudi u Velikoj Britaniji primilo je poruku ili telefonski poziv koje su potencijalno uputili prevaranti. Iako su mnogi odmah prijavili i blokirali brojeve s kojih su ih prevaranti pokušali kontaktirati, iz britanskog vijeća za elektroničke medije Ofcoma pretpostavljaju da je oko 2 posto osoba nasjelo na te poruke i pozive te su slijedili instrukcije koje su im dali prevaranti te je riječ o gotovo milijun ljudi.

Slika nije dostupna Hrvati ponovno žrtve internetskih prijevara, oštećeni su za iznos veće materijalne vrijednosti

Iako iz Ofcoma nisu objavili o kakvim se konkretno prijevarama radi, u objavi za javnost naglasili su kako se uspješnim prijevarama ljudima mogu nanijeti financijski gubici i emocionalni stres.

S obzirom na to da je broj takvih prijevara sve veći, Ofcom im je odlučio stati na kraj radikalnim metodama. U suradnji s vodećim britanskim operaterima automatski će blokirati sve pozive koji dolaze iz inozemstva, a primateljima tih poziva čini se kao da dolaze iz Velike Britanije.

Vijeće za elektroničke medije trenutačno surađuje s operaterima u implementaciji tehničkih rješenja, što neće biti niti malo jednostavno. Do te implementacije vjerojatno će proći još neko vrijeme jer je riječ, kako kažu iz Ofcoma, o kompleksnom problemu koji zahtijeva koordinaciju rada policije, vlade, industrije i drugih regulatora.

Stručnjak za kibernetičku sigurnost Gabriel Cirlig iz tvrtke Human za Mirror je objasnio kako problem leži u korporativnom korištenju VoIP tehnologije (istu tehnologiju za internetske pozive koriste popularni servisi poput WhatsAppa, Zooma, Skypea itd.). Kako korporacije koriste ovu tehnologiju za svoje interne telefonske mreže, svaki put prilikom uspostavljanja poziva pružatelj VoIP usluge internetski poziv prosljeđuje telekomima. Cirlig kaže kako je danas kibernetičkim kriminalcima prilično jednostavno napraviti vlastiti sustav s kojim mogu prikriti svoje brojeve te ih prikazati kao korporativne telefonske brojeve koji im daju pristup legitimnoj infrastrukturi telekoma.

Zatvor (Foto: Thinkstock) Prijeti mu 20 godina zatvora: Preko Amazona kupovao skupe stvari, a vraćao jeftine

Način kako bi se taj problem mogao riješiti je implementacija novih protokola za identifikaciju koji bi telekomima omogućili da prepoznaju da poziv ili poruka dolaze s pravog telefonskog broja, smatraju stručnjaci s kojima su razgovarali novinari.


 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti