Poslovni anđeli svojim savjetima dali vjetar u leđa kreativnim mladim poduzetnicima

RockPaperFounders konferencija povezala je najbolje i najnovije poduzetnike digitalne ekonomije.

Martina Čizmić | 06.12.2019. / 13:48

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Konferencija RockPaperFounders u Termama Tuhelj okupila je stotinjak poduzetnika digitalne ekonomije koji su na jednom mjestu mogli razmijeniti svoja iskustva i znanja. Događaj je organiziran u organizaciji Svjetskog investicijskog ureda poslovnih anđela Hrvatska, Krapinsko-zagorske županije, Zagorske razvojne agencije i Poduzetničkog centra Krapinsko-zagorske županije.

Ovaj događaj je bitan za pozicioniranje Krapinsko – zagorske županije kao regije koja na jedan malo drugačiji način pristupa startup-ovima i mladim poduzetnicama koji imaju ideju. To ćemo najbolje provesti uz Poslovno – tehnološki inkubator uz mentorstvo Poduzetničkog centra i podršku REGEA-e i ZARA-e. Imat će i podršku WBAF ureda u Hrvatskoj za Europsku uniju, gdje ćemo ih na neki način spajati s poslovnim anđelima iz cijelog svijeta, istaknuo je na otvaranju konferencije župan Krapinsko-zagorske županije Željko Kolar.

Ulaganje u mladost = ulaganje u budućnost

Kako bi startupovi i tek započete poslovne ideje krenule rasti, razgovaralo se o organizaciji timova, osiguravanju kapitala, ali i o možda najvažnijem subjektu za mlade i nove igrače na tržištu – mentorstvu i njihovoj ulozi u osiguranju stručne pomoći u raznim fazama razvoja proizvoda ili usluga. Osim za one iskusnije, konferencija je ponudila i sadržaje za poduzetnike početnike, koji su mogli naučiti kako pripremiti svoju tvrtku za osiguravanje investicije, ali i umrežiti se s iskusnim poduzetnicima i investitorima .

RockPaperFounders je početak novih aktivnosti koje će provoditi narednih godina u Krapinsko–zagorskoj županiji i uvod je u Poslovno–tehnološki inkubator koji će se postaviti u Krapini. Na ovaj način pokušavamo spojiti poduzetnike i moguće investitore, te dati priliku novim igračima na tržištu - kreativnim mladim ljudima priliku da čuju kako uspjeti od onih koji su na tržištu već godinama, istaknula je Helena Matuša, direktorica WBAF ureda Hrvatska i zamjenica ravnateljice Zagorske razvojne agencije.

Nakon dvodnevne radionice Investicijske spremnosti​, program je počeo umrežavanjem poduzetnika početnika te iskusnih poduzetnika i investitora u prvom panelu na temu rasta. Mario Buntić​, suosnivač ​Talentlyfta​ i ​Goran Deak​, osnivač Top Digital Agencyja od startup-a su narasli zahvaljujući content i inbound marketingu, a na panelu se osim o produkciji sadržaja komentiralo i kako se umrežavanjem, prisustvom na natjecanjima te dobrom integracijom s prodajom dolazi do velikog broja novih klijenata.

Govornici na drugom panelu o financiranju Gordana Ćorić (VERN), Željko Švedić (Gembox), Stevica Kuharski (Fil Rouge Capital) i Luka Sučić (æternity Ventures) naglasili su kako je danas poduzetnicima dostupno više kapitala nego ikad, ali da to ne znači kako ga je lakše dobiti.

Naša je uloga u Hrvatskoj investiranje u mlade poduzetnike i tvrtke koje imaju ideju ili žele dokazati svoju ideju na tržištu. Mi upravljamo sa fondom od 45 milijuna eura sredstava od koji će dio biti plasiran u zrelije, a dio u manje tvrtke, naglasio je Stevica Kuharski, te je dodao kako je njihova misija pomoći mladim poduzetnicima i pokazati im da postoji prilika.

Rasprava između panelista se zaključila time da je samofinanciranje, poznato i kao ​bootstrapping ​ , najzdraviji oblik razvoja u početku. S vremenom će doći potreba za jačom financijskom injekcijom, izjavila je Gordana Ćorić, a tada je važno, nadovezao se Željko Švedić, uzeti u obzir sve prednosti, ali i obveze koje donosi određena vrsta financiranja.

Kroz posljednji panel o izgradnji i vođenju tima Daniel Ackermann, suosnivač Degordiana i Eduardo Camaj, suosnivač tvrtke Erato Expert prisjetili su se svojih početaka. U Degordianu nisu bili spremni na brzi rast niti na vođenje tima od 50 osoba, a Eduardo Camaj je istaknuo kako mnogo znači u startup projektu imati iskusnog voditelja.

Na večernjem se događanju, F***Up Nights Sessionu, prezentiralo što se naučilo iz neuspjeha i kako preživjeti uspone i padove. Andrija Čolak iz franšize Surf'n'Fries i Marko Pavlović iz Flow and Form te Domagoj Dan Maček iz HGK ispričali su svoje priče o poduzetničkim neuspjesima u nadi da će kroz njihova iskustva netko pronaći rješenje, ali biti i poticaj za korak naprijed.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti