Poznati fizičar održao Musku lekciju iz fizike o povlačenju užeta između Cybertrucka i Forda F-150

Tijekom prezentacije Elon Musk je ponizio Fordov F-150 i to tako što ga je Cybertruck kao krpu povukao uzbrdo u nadmetanju tko može jače koga povući. Iz Forda to nisu mirno primili, a Musku je lekciju održao i poznati znanstvenik.

Branimir Vorša | 26.11.2019. / 09:22

Tijekom prezentacije Teslina novog električnog vozila Cybertruck, prikazan je i videomaterijal u kojem ta oko tri tone teška grdosija (izgledom isto, a ne samo težinom) bez ikakvih problema povlači Fordov F-150 u natjecanju povlačenja užeta. Cybertruck nije samo pobijedio, već je Ford F-150 izgledao poput bespomoćne krpe na cesti.

Potpredsjednik Ford X-a Sundeep Mandra nakon toga na Twitteru je pozvao Muska da im dostavi Cybertruck kako bi u Fordu napravili testiranje "jabuke protiv jabuke". Musk je ekspresno odgovorio u svojem stilu poručivši: Samo daj.

Ipak, Fordov glasnogovornik pokušao je malo ublažiti i novonastali verbalni rat pojasnivši da je Madrin tvit bio više sarkastičan i namijenjen tome da pokaže svu apsurdnost Teslina videa.

Slika nije dostupna Futuristička i neprobojna zvijer agresivnog dizajna: Musk predstavio Cybertruck!

Slika nije dostupna Unatoč fijasku na predstavljanju Cybertrucka, Musk se pohvalio s 200 tisuća narudžbi

No nisu samo u Fordu primijetili da je Musk varao na fizici, i ugledni astrofizičar uočio je nepravilnosti u testiranju, koje nije bilo nikako fer za Fordov model.

Naime, fizičar Neil deGrasse Tyson doveo je u pitanje fiziku te nadmoćne pobjede nad Fordovim modelom rekavši da video nije nužno pokazao moć Cybertruckova odnosno Cybertruckovih motora (jer nije jasno je li bila riječ o Cybertrucku s jednim, dva ili tri motora).

Opaka Tesla izgleda kao da čini opaku stvar. No ako je Ford F-150 sa stražnjim pogonom i bez tereta, onda je težina na zadnjoj osovini znatno smanjena, što je značilo da Tesla mora svladati tek osrednje trenje Forda na cesti. To je više natjecanje u trenju nego u snazi motora, poručio je Tyson.

Dodao je da su električna vozila poznato teška na obje osovine. Tu je samo riječ o težini koju nose kotači koji se okreću. To je izvor trenja, a ne snaga motora, napisao je Tyson.

Musk mu nije ostao dužan.

Električni motori isto tako imaju suludi okretni moment. Ako opteretimo oba vozila do vrha, električno će opet pobijediti. Fizika je zakon, sve ostalo je preporuka, samozadovoljno je odgovorio Musk.

Tyson je priznao da okretni moment ima važnu ulogu u vozilu, no bez adekvatnog opterećenja na kotače on će samo okretati kotače u mjestu jer neće biti dovoljno trenja.

Pozvao je Muska da ne napuni oba vozila do vrha, već da maksimalno optereti Ford F-150 kako bi mu dao najveće moguće trenje na stražnjim kotačima te da ga nakon toga pokuša Cybertruckom povući uzbrdo.

Inače se slažem: Napuni oba do vrha i najveći okretni moment pobjeđuje, zaključio je Tyson.

Slažem se. Bit će to uzbudljivo vidjeti! odgovorio je Musk i poručio kako to namjerava ponoviti već idući tjedan.

Ostaje nam vidjeti hoće li Ford F-150 i pod punim opterećenjem protiv Muskove superteške grdosije imati veće šanse od glinenog goluba na streljani.

Izvor: Business Insider

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti