Facebook je objavio kako je, u sklopu svoje kampanje za uklanjanje pojedinaca i tvrtki koji objavljuju netočne i lažne informacije oslanjajući se na lažne profile, uklonio cijelu oglašivačku mrežu kojoj je glavni cilj bio plasirati lažne informacije o cjepivima.
Kako su objavili u svom redovnom izvještaju, uklonili su 65 Facebook i 243 Instagram profila koji su povezani sa Fazzeom, podružnicom marketinške tvrtke registrirane u Velikoj Britaniji, a čiji su poslovi primarno bili usmjereni na Rusiju.
Kako su pojasnili, Fazze je kroz svoju mrežu lažnih profila širio zavaravajuće tvrdnje koje su opovrgavale učinkovitost Pfizerovog i cjepiva AstraZeneca.
Nathaniel Gleicher, voditelj sigurnosnih politika u Facebooku, novinarima je pojasnio kako je cijela kampanja bila izuzetno dobro zamišljena, no nije imala dobru realizaciju, a onda ni doseg.
Kampanja je išla u dva vala između kojih je bilo pet mjeseci bez ikakve aktivnosti. Prvo su u studenom i prosincu 2020. profili iz Fazze mreže objavljivali meme i komentare u kojima su tvrdili da će cijepljenje cjepivom AstraZenece "osobu pretvoriti u čimpanzu". Pet mjeseci kasnije, u svibnju 2021., u objavama su u pitanje dovodili sigurnost Pfizerovog cjepiva objavljujući "navodne hakirane i objavljene dokumente iz AstraZenece", pojašnjavaju iz Facebooka i navode kako su se kampanje odvijale u trenutcima kad su države diljem svijeta odlučivale o odobrenju cjepiva za hitnu primjenu.
Kampanja je stvarala gomilu članaka s dezinformacijama, pozivala na potpisivanje peticija na Redditu, Mediumu, Change.org i Medapply.co.uk. Potom su putem lažnih profila na društvenim mrežama dijelili taj sadržaj, taktikama koje podsjećaju na spam.
Uz to što su širili lažne informacije, u Facebooku su otkrili kako su Fazzeovi profili kontaktirali i influencere na društvenim mrežama te im ponudili novac, ako na svojim profilima podijele netočne tvrdnje. Taj je plan propao kad su ih influenceri u Njemačkoj i Francuskoj javno prozvali i otkrili cijeli plan.
Fazze je sad blokiran i izbačen s naših platformi. Ova operacija na više platformi ciljala je na korisnike u Indiji, Latinskoj Americi i u manjem obujmu, u SAD-u, stoji u službenom izvještaju u kojem navode da su o svemu obavijestili svoje partnere, istraživače, ali i zakonodavna tijela i policiju.