Danas se u Zagrebu održava regionalna Adria konferencija Auto2030 u organizaciji Swiss School of Business and Management Geneva koja je okupila brojne domaće i, preko videolinka, strane stručnjake automobilske industrije. Prvim dijelom konferencije dominirala je tema električnih vozila, trendova na ovom tržištu, nedavno objavljenih poticaja za kupovinu e-vozila, kao i problema s infrastrukturom. Kada se govori o elektrifikaciji i električnim automobilima u Hrvatskoj, jasno je kako je uvijek pozvan i rado viđen gost Mate Rimac.
Osnivač Rimac Automobila govorio je o promjenama na tržištu automobila koje možemo očekivati u budućnosti, a posebno je zanimljivo što je, odgovarajući na pitanja o trendovima koji će utjecati na distribuciju automobila, rekao da elektrifikacija neće ništa konkretno promijeniti. Sama distribucija, kada električna vozila preuzmu primat nad benzincima i dizelašima, trebala bi ostati slična.
Pravu revolucionarnu promjenu neće donijeti električni automobili, već je promjenu automobilske industrije usporedio s promjenom na tržištu pametnih telefona koja je započela predstavljanjem iPhonea. Pametni telefoni promijenili su nam živote, a isto možemo očekivati i u budućnosti s automobilima: Promjena mobilnosti promijenit će naše živote.
Kako smatra Rimac, a slično razmišljaju i neki drugi stručnjaci iz automobilske industrije, radikalna promjena na tržištu odnosi se na vlasništvo nad vozilima, kao i na autonomiju. U takvom scenariju ljudi više neće kupovati niti posjedovati automobile, već će ih koristiti i plaćati samo po potrebi. Ljudi svoja vozila, prema nekim statistikama, ionako koriste samo 3 posto vremena, a ovako će se vozila koristiti stalno, dok će flotama vozila upravljati posebni operateri.
Također, velika promjena nastupit će jednom kada računala preuzmu volane iz naših ruku jer će ljudi vrijeme provedeno u automobilu moći posvetiti sebi, odnosno moći će na putu do posla raditi u svom vozilu, čitati novine, gledati filmove itd. Za takvo nešto trebat će dosta vremena, no jednom kada računala postanu dovoljno sigurni vozači (googleovci kažu da je njihov Waymo već sada bolji vozač u odnosu na ljude) te kada bude osigurana infrastruktura i legislativa, nema razloga da se takvo nešto ne ostvari.
Što se tiče njegove kompanije i planova, Rimac je rekao da počinju sa serijskom proizvodnjom Nevere, razvijaju robotaksije o kojima se proteklih tjedana govorilo, imaju projekte s partnerima, ali i počinju prikupljati financijska sredstva. O izlasku na burzu kompanije glasine kruže već neko vrijeme, kao što su ponovno aktualizirane glasine o kupovinu Bugattija.
Rimac o tome danas nije htio previše govoriti, no zato je na kraju zagolicao maštu svih prisutnih te za tri tjedna najavio “veliku novu vijest”. Hoće li to biti IPO, akvizicija Bugattija ili nešto potpuno treće, saznat ćemo početkom srpnja.