Upoznajte robota dizajniranog za polaganje prijemnog ispita

Umjetna inteligencija još uvijek ne može razumjeti značenje ili emocije, ali može pisati poprilično dobre radove i eseje, ali i prijemne ispite.

Monika Nožić
Monika Nožinić | 08.09.2017. / 11:44 komentari
Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Stručnjakinja za umjetnu inteligenciju Noriko Arai predstavila je robota Todai, uređaj programiran za polaganje prijemnog ispita na najprestižnijem Sveučilištu u Tokiju.

tri vijesti o kojima se priča Uređaj koji izvlači pitku vodu iz zraka Nije znanstvena fantastika Stvorili pitku vodu iz "ničega": Ovaj genijalan izum mogao bi spasiti mnoge živote Pametni telefon, ilustracija Mali, ali značajna promjena Stavljate telefon na stol s ekranom prema gore? Evo zašto biste trebali promijeniti tu naviku Samsung Galaxy S25 serija - 11 Nakon Britanaca, pozvali i Amerikance Iz Samsunga pozvali korisnike na aktivaciju važne opcije na telefonima

Robot je bio bolji od 80 posto studenata koji su polagali ispit, koji se sastojao od sedam dijelova, uključujući matematiku, engleski, znanost i pisanje eseja od 600 znakova. No, Arai je to shvatila kao znak upozorenja i rekla je kako su sva predviđanja o tome da će roboti u budućnosti obavljati sve poslove u proizvodnji, a kasnije možda i neke sofisticiranije, njoj samo podsjetnik na velike nedostatke u obrazovanju.

Umjesto da uče s razumijevanjem značenja, Arai smatra da se djeca ponašaju više kao robot Todai.

Oni unose činjenice, a zatim ih vraćaju, bez razumijevanja. Problem je što će Todai i bilo koji drugi oblik umjetne inteligencije nadmašiti ljudsku memoriju i spoznaju, a ljudski mozak se nikad neće moći natjecati sa sposobnošću računala da provjerava činjenice, rekla je Arai.

Ljudi se odlikuju prepoznavanjem uzoraka, kreativnim projektima i rješavanjem problema. Mi možemo čitati i razumijevati, a računala još uvijek ne mogu.

I Todai ponekad radi greške. S 15 milijardi rečenica u svom repertoaru, Araiev robot nije uspio shvatiti pitanje višestrukog izbora, a čiji bi odgovor bio očigledan čak i maloj djeci. Ali kako je Arai pokazala u svojim testovima, u kojima jedna trećina učenika srednjih škola nije mogla odgovoriti na jednostavno pitanje o razumijevanju pročitanog, laka pitanja mogu prevariti i ljudske umove.

Zbog toga, moramo razmišljati o novom obliku obrazovanja, onom gdje bi se učenici učili ne samo da pohranjuju činjenice, već i da kritički razmišljaju o njima. Kako ćemo mi ljudi koegzistirati s umjetnom inteligencijom, stvar je o kojoj moramo dobro razmisliti, zaključila je Arai.

Pogledajte videozapise:

Vezane vijesti