Stručnjakinja za umjetnu inteligenciju Noriko Arai predstavila je robota Todai, uređaj programiran za polaganje prijemnog ispita na najprestižnijem Sveučilištu u Tokiju.

Robot je bio bolji od 80 posto studenata koji su polagali ispit, koji se sastojao od sedam dijelova, uključujući matematiku, engleski, znanost i pisanje eseja od 600 znakova. No, Arai je to shvatila kao znak upozorenja i rekla je kako su sva predviđanja o tome da će roboti u budućnosti obavljati sve poslove u proizvodnji, a kasnije možda i neke sofisticiranije, njoj samo podsjetnik na velike nedostatke u obrazovanju.

Umjesto da uče s razumijevanjem značenja, Arai smatra da se djeca ponašaju više kao robot Todai.

Oni unose činjenice, a zatim ih vraćaju, bez razumijevanja. Problem je što će Todai i bilo koji drugi oblik umjetne inteligencije nadmašiti ljudsku memoriju i spoznaju, a ljudski mozak se nikad neće moći natjecati sa sposobnošću računala da provjerava činjenice, rekla je Arai.

Ljudi se odlikuju prepoznavanjem uzoraka, kreativnim projektima i rješavanjem problema. Mi možemo čitati i razumijevati, a računala još uvijek ne mogu.

I Todai ponekad radi greške. S 15 milijardi rečenica u svom repertoaru, Araiev robot nije uspio shvatiti pitanje višestrukog izbora, a čiji bi odgovor bio očigledan čak i maloj djeci. Ali kako je Arai pokazala u svojim testovima, u kojima jedna trećina učenika srednjih škola nije mogla odgovoriti na jednostavno pitanje o razumijevanju pročitanog, laka pitanja mogu prevariti i ljudske umove.

Zbog toga, moramo razmišljati o novom obliku obrazovanja, onom gdje bi se učenici učili ne samo da pohranjuju činjenice, već i da kritički razmišljaju o njima. Kako ćemo mi ljudi koegzistirati s umjetnom inteligencijom, stvar je o kojoj moramo dobro razmisliti, zaključila je Arai.

Pogledajte videozapise: