Jeste li se ikad zapitali kako izgleda zvuk? Ima li uopće zvuk neki izgled? Pri tome ne mislimo samo na glazbu nego na bilo kakav zvuk - klik, uzdisaj, udarac.
Upravo se time bavi Zach Lieberman iz School for poetic computation iz New Yorka. On je osmislio i napisao "zvučnu kartu" u stvarnom vremenu i to zahvaljjći Appleovom ARKitu i otvorenom kodu.
Prilikom stvaranja "aplikacije", ako ju tako možemo nazvati, Lieberman je koristio SLAM - simultanu lokalizaciju i mapiranje koji potiče senzore i kameru na pametnom telefonu da stvori kartu prostora u kojem se nalazi.
Upravo zahvaljujući toj karti prostora, Lieberman može točno bilježiti gdje se koji zvuk događa i kako se širi prostorom. "Aplikacija" bilježi zvuk, procesuira ga i vizualizira te ilustrira na točno mjesto gdje se on dogodio u prostoriji.
Kako je pojasnio za Wired, na ekranu se vidi zvuk koji je najbliži mjestu gdje se nalazi pametni telefon.
No, "aplikacija" je daleko od savršene. Još uvijek ne može dugo pamtiti lokaciju ni izgled zvuka, a ni ne zna da se uređaj nalazi, primjerice, u Parizu. Lieberman to ne smatra nedostatkom, već prostorom za dodatni razvoj.
Iako na prvi pogled "aplikacija" ne izgleda pretjerano uzbudljivo, pruža jednostavno i transparentno iskustvo proširene stvarnosti i što se sve s njom može napraviti.