Jeste li se ikad zapitali kako izgleda zvuk? Ima li uopće zvuk neki izgled? Pri tome ne mislimo samo na glazbu nego na bilo kakav zvuk - klik, uzdisaj, udarac.

tri vijesti o kojima se priča Droga, ilustracija Roditelji, oprez! "Najopasnija mreža za mlade": Omiljena platforma prepuna je seksualnih predatora i dilera droge Zračni taksi Joby Aviationa Napravljen veliki korak Počinje velika tehnološka revolucija u zrakoplovstvu: Nebom će dominirati potpuno drukčije letjelice Cheyava Falls u dolini Neretva Vallis u krateru Jezero na Marsu Na Marsu NASA zagolicala maštu javnosti: U dolini Neretve pronađeni tragovi izvanzemaljskog života?

Upravo se time bavi Zach Lieberman iz School for poetic computation iz New Yorka. On je osmislio i napisao "zvučnu kartu" u stvarnom vremenu i to zahvaljjći Appleovom ARKitu i otvorenom kodu.

Prilikom stvaranja "aplikacije", ako ju tako možemo nazvati, Lieberman je koristio SLAM - simultanu lokalizaciju i mapiranje koji potiče senzore i kameru na pametnom telefonu da stvori kartu prostora u kojem se nalazi.

Upravo zahvaljujući toj karti prostora, Lieberman može točno bilježiti gdje se koji zvuk događa i kako se širi prostorom. "Aplikacija" bilježi zvuk, procesuira ga i vizualizira te ilustrira na točno mjesto gdje se on dogodio u prostoriji.

Kako je pojasnio za Wired, na ekranu se vidi zvuk koji je najbliži mjestu gdje se nalazi pametni telefon.

 

 

Quick test recording audio in space and playing back -- (video has audio !) #openframeworks

A post shared by zach lieberman (@zach.lieberman) on

 

No, "aplikacija" je daleko od savršene. Još uvijek ne može dugo pamtiti lokaciju ni izgled zvuka, a ni ne zna da se uređaj nalazi, primjerice, u Parizu. Lieberman to ne smatra nedostatkom, već prostorom za dodatni razvoj.

Iako na prvi pogled "aplikacija" ne izgleda pretjerano uzbudljivo, pruža jednostavno i transparentno iskustvo proširene stvarnosti i što se sve s njom može napraviti.

 

 

Another typography test #openframeworks

A post shared by zach lieberman (@zach.lieberman) on