12 zlatnih pravila Marka Cubana za startupe

Poslovni savjeti vrijede zlata. Svi koji su probali imati vlastiti posao znaju koliko je teško održati stvari da teku svojim tokom, no zahvaljujući internetu možemo naučiti mnogo toga od puno iskusnijih ljudi.

Saša Fišter sasa@zimo.co | 09.09.2013. / 11:53

12 zlatnih pravila Marka Cubana za startupe
Poslovni savjeti vrijede zlata. Svi koji su probali imati vlastiti posao znaju koliko je teško održati stvari da teku svojim tokom, no zahvaljujući internetu možemo naučiti mnogo toga od puno iskusnijih ljudi.
 
Mark Cuban je uspješan poduzetnik, vlasnik Dallas Mavericksa i lice koje poznajemo sa Shark Tanka. U svojoj karijeri naučio je mnogo toga, pa je tako objavio i 12 savjeta za startupe koje možete pročitati u nastavku.
 
  1. Ne startajte kompaniju ako niste opsjednuti idejom i nečim za čim žudite.
  2. Ako imate plan prodati kompaniju, onda to nije opsjednutost
  3. Zaposlite ljude za koje smatrate da će voljeti raditi kod vas
  4. Prodaja liječi sve. Morate znati kako će vaša kompanija zarađivati i kako ćete prodavati
  5. Budite upoznati s vašim kompetencijama i usredotočite se na njihovo usavršavanje. Obratite se ljudima s kojima dijelite vašu kompetenciju. Naučite što više. Van vaših kompetencija zaposlite ljude koji se uklapaju u vašu kulturu, no nisu preskupi.
  6. Aparat za kavu? Šalite se? Kava je za one koji su zatvoreni u prostoru. Ručak je šansa da izađete iz ureda i pričate. Postoje 24 sata u danu, i ako ljudi vole svoj posao, uvijek će pronaći način kako napraviti što više posla u tom vremenu.
  7. Bez ureda. Otvoreni uredi omogućuju lakšu komunikaciju i protok energije. Ako zaposlenik želi privatnost pokažite im kako se zaključava kupaonica. Nema privatnosti u startupu. Moj najveći strah je uvijek zapošljavanje nekoga tko želi izgraditi carstvo. Ako osoba zahtjeva let u prvoj klasi ili želi osobnu asistenticu, onda bježite. Ako taj direktor ne želi prodavati, isto bježite. Oni žele izgraditi carstvo i ograditi vašu kompaniju.
  8. Koristite tehnologiju onoliko koliko znate. To je uvijek najjeftiniji način. Ako znate Apple, koristite te ga. Ako znate Vistu, zapitajte se zašto i zatim ju počnite koristiti. To je startup tako da postoji samo nekoliko zaposlenih. Neka ljudi koriste ono što znaju.
  9. Držite svoju kompaniju ravnom. Ako imate menadžere koji obavještavaju menadžere u startupu, nećete uspjeti. Jednom kada prerastete startup, ako će menadžeri obavještavati menadžere onda stvarate politiku.
  10. Siguran znak neuspjeha je kada mi netko pošalje polo majicu s logotipom. Ako se vaši ljudi nađu u emisijama ili u javnosti, u redu je kupiti majice za svoje zaposlenike, no ako stvarno mislite da će netko nositi vašu brandiranu majicu kada su negdje vani, onda ste se zaribali i nemate pojma kako potrošiti svoj novac.
  11. Nikad ne zapošljavajte PR tvrtku. PR tvrtka će zvati i slati mailove ljudima u izdavaštvu koje već čitate, emisijama koje već gledati i stranice koje već posjećujete. Ti ljudi objave njihove mailove. Svaki puta kada čitate informacije u vašoj sferi, pronađite osobu koja je objavila tu vijest i pošaljite joj poruku te predstavite sebe i kompaniju. Njihov posao je pronaći nove stvari. Njima će biti drago da im se javi osnivač kompanije umjesto PR tvrtke. Jednom kada ostvarite komunikaciju s tom osobom, budite dostupni odgovoriti na pitanja o industriji i budite njihov izvor informacija. Ako su pametni, iskoristit će vas.
  12. Posao za vaše zaposlenike mora biti zabavan. Držite puls na nivou stresa i nagradite vaše ljude za njihove uspjehe. Kada smo imali najbolju prodaju u mojoj kompaniji MicroSolutions, ili je netko napravio nešto posebno, dijelio sam po 100$ ljudima iz prodaje, ili smo otišli u obližnji kafić na shooterse.
Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti