9 od 10 malih i srednjih tvrtki mora provesti digitalnu tranziciju do kraja desetljeća

Europska unija postavila je visoke ciljeve, no jesu li hrvatski poduzetnici spremni za to?.

Martina Čizmić | 23.10.2024. / 15:21

Radionica o digitalnoj tranziciji u HGK (Foto: Hrvatska gospodarska komora)

Hrvatska još uvijek zaostaje za prosjekom EU u razvoju digitalnih vještina i implementaciji naprednih tehnologija, prema prošlogodišnjem DESI izvješću o digitalnoj transformaciji nalazi na 21. mjestu od 27 članica EU-a. Izazovi su digitalna povezanost ruralnih područja i razvoj digitalne infrastrukture, poput 5G mreže. Potencijal za napredovanje leži u potporama poduzećima za digitalnu tranziciju poslovanja i u obrazovanju o prednostima digitalizacije.

Digitalna transformacija povećava produktivnost, zadovoljstvo zaposlenika i klijenata. Poduzeća koja su implementirala digitalne promjene bilježe 26 posto veću produktivnost te imaju 40 posto veću vjerojatnost opstanka u ekonomskim krizama. Osim toga, 87 posto njih stvara bolje korisničko iskustvo. Ključni faktori uspjeha uključuju jasnu transformacijsku i AI strategiju, podršku vodstva te ulaganje u digitalne vještine zaposlenika, pojašnjava Vedran Antoljak, suosnivač i partner u konzultantskoj kući Best Advisory.

Europska unija postavila je visoke ciljeve, Digitalno desetljeće Europe odnosi se na opsežan plan za digitalnu transformaciju do 2030. godine. Uz digitalnu tranziciju MSP-ova, cilj ovog plana je i da 3 od 4 poduzeća do kraja desetljeća koriste inovativne tehnologije kao što su umjetna inteligencija, analiza velikih podataka i cloud computing.

Digitalizacija je posebno važna kod akvizicije novih kompanija, gdje je gotovo uvijek nužna digitalna transformacija barem dijela poslovnih procesa. Poseban izazov je identifikacija kadrova koji razumiju i vladaju određenim poslovnim procesom, a istovremeno imaju znanja i ambicije da se isti prilagodi određenom digitalnom rješenju. Također, činjenica je da digitalna transformacija zahtjeva znatna financijska sredstva, stoga su nam interesantne mogućnosti koje pružaju EU fondovi namijenjeni digitalnoj i zelenoj tranziciji, kaže Zoja Crnečki, savjetnica Uprave Div grupe.

Hrvatska gospodarska komora organizirala je dvodnevnu edukaciju "Strategija digitalne transformacije poslovanja" s ciljem da privatnom sektoru pruži alate za uspješnu digitalnu tranziciju.

Digitalna transformacija omogućuje tvrtkama da kroz disruptivne inovacije i brzu prilagodbu promjenama zadrže profitabilnost, povećaju konkurentnost i stvore dugoročnu vrijednost, uz naglasak na ljude, organizacijsku kulturu i tehnologiju. Ona je nužnost za svako poduzeće koje želi opstati i rasti na suvremenom tržištu. U tom kontekstu, ova edukacija se pokazala iznimno važnom za hrvatske poduzetnike jer im omogućuje razumijevanje ključnih trendova te usvajanje vještina potrebnih za prilagodbu promjenama u okruženju i unaprjeđenje poslovanja. Naš cilj je pomoći poduzetnicima u izradi konkretnih i održivih strategija za uspjeh u digitalnom dobu, poručuje potpredsjednik HGK za industriju i održivi razvoj, Tomislav Radoš.

Dvodnevna edukacija dio je serije edukativnih događanja o izradi strategije digitalne transformacije, a dio je projekta EDIH CROBOHUB++ sufinanciranog u okviru programa Digitalna Europa 2021. – 2027. s proračunom od 7,9 milijardi eura, te od strane Ministarstva gospodarstva kroz NPOO. EDIH CROBOHUB++ podržava poduzetnike u jačanju digitalne zrelosti i unapređenju poslovanja. Projekt traje od 11. siječnja 2023. do 31. prosinca 2025. s ukupnom vrijednošću od 2,86 milijuna eura. Kroz projekt dostupne su među ostalim usluge razvoja digitalnih vještina i podrške financiranju i umrežavanju, a ciljani korisnici su mikro, mala i srednja poduzeća te institucije javne i državne uprave.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti