Britanski znanstvenici analizirali su umjetnom inteligencijom platno "Gospa od ruže" s početka 16. stoljeća za koju se vjerovalo da je jedna od brojnih Madona što ih je naslikao renesansni majstor Rafael te su otkrili da je lice jednog od četiriju likova radio drugi slikar.
Na slici Marija drži dijete Isusa, s njezine lijeve strane stoje Josip i maleni Ivan Krstitelj, a na stolu je ruža odakle dolazi i naslov slike.
O platnu izloženom u španjolskom muzeju Prado u Madridu raspravljalo se i ranije te su neki stručnjaci pretpostavljali da je u izradi sudjelovao Rafaelov učenik Giulio Romano.
Drugi su vjerovali da je ružu i donji dio slike izradio neki drugi umjetnik.
Danas, profesor Hassan Ugail, ravnatelj Centra za vizualno računarstvo i inteligentne sustave na Sveučilištu Bradford, smatra da je platno doista plod Rafaelove ruke, osim lica sv. Josipa.
Koristili smo se slikama za koje je potvrđeno da su Rafaelove kako bismo uvježbali računalo da prepozna stil do najmanjih pojedinosti, od poteza kistom, palete boja pa do sjena, svih aspekata djela. Računalo vidi mnogo dublje nego ljudsko oko, do mikroskopske razine, objašnjava Ugail.
Kada smo testirali sliku 'della Rosa' kao cjelinu, rezultati nisu bili zadovoljavajući, rekao je. Zato smo testirali pojedine dijelove i tako je ostatak slike potvrđen kao Rafaelov, a Josipovo lice pokazalo se kao jedino koje vjerojatno nije on izradio.
Algoritam AI-a izradio je Ugail koji tvrdi da taj algoritam može prepoznati autentičnost rada Rafaelova s 98-postotnom točnošću.