Alkohol, odnosno vožnja u alkoholiziranom stanju čest je uzrok nesreća i tragedija u prometu, a jedan patent koji je prijavio Huawei u budućnosti bi mogao riješiti ovaj problem.
Prema tom patentu, vozilo bi putem kamera i senzora, a zahvaljujući tehnologiji strojnog učenja, moglo prepoznati da nešto nije u redu s vozačima, odnosno jesu li umorni, pod velikim stresom ili su pijani. No niti to nije sve jer bi automobil mogao čak i razgovarati s vozačem, odnosno računalo bi mu postavljalo neka pitanja i na temelju odgovora zaključilo bi u kakvom je vozač stanju i je li sposoban voziti. Ako računalo zaključi da je vozač pijan i nije sposoban upravljati automobilom, moglo bi zaključati komande te se automobil ne bi mogao pokrenuti te bi čak mogao i – pozvati policiju.
Također, sustav bi u automobilima mogao prepoznati boce alkohola, drogu i oružje te će i takve informacije biti korisne prilikom donošenja odluke hoće li računalo vozačima dopustiti upravljanje vozilom.
Problem privatnosti i nadzora
Patent koji je Huawei prijavio odnosi se prvenstveno na autonomna vozila, odnosno automobile i druga prijevozna sredstva kojima će upravljati računala, no dugo vremena vozači će i dalje trebati biti spremni preuzeti kontrolu nad autonomnim vozilima u slučaju problema s računalima – u takvim situacijama, vozači će, naravno, morati biti trijezni. Naravno, ovakva ili slična tehnologija mogla bi se ugraditi i u klasične automobile kojima će upravljati samo ljudi te bi mogla spasiti brojne ljudske živote i smanjiti materijalnu štetu.
Konstantan nadzor nad vozačima u vozilima nosi rizik narušavanja privatnosti jer će računala konstantno pratiti što osobe rade u automobila, mjesta gdje se zaustavljaju i izlaze iz vozila i slično, što su informacije koje bi mogle biti korisne oglašivačima, upozoravaju na CBS-u.
Kako je riječ o patentu, nije poznato hoćemo li u budućnosti zaista vidjeti takvu tehnologiju, no svakako je zanimljivo vidjeti način razmišljanja kompanija, odnosno načine na koji se želi povećati sigurnost na cestama i smanjiti broj nesreća i ljudskih žrtava.