Postavljanjem umjetne inteligencije na mjesto kopilota U-2S Dragon Lady špijunskog zrakoplova ostvarena je prva prava integracija umjetne inteligencije u bilo koji američki vojni sustav, a to ujedno predstavlja i prvu implementaciju umjetne inteligencije u vojni zrakoplov u svijetu. Barem službeno.

Američko ratno zrakoplovstvo obavilo je testni let s umjetnom inteligencijom kao kopilotom u utorak 15. prosinca iz zračne baze Beale u Kaliforniji.

Umjetnoj inteligenciji dali su ime ARTUµ, po uzoru na droida R2D2 iz Ratova zvijezda, koji u toj filmskoj franšizi služi kao kopilot i navigator.

Testni let dio je projekta američkog ratnog zrakoplovstva kojem je cilj razvoj umjetne inteligencije i autonomnog leta.

ARTUµ-ov povijesni let jest kulminacija naše trogodišnje preobrazbe u digitalnu silu. Postavljanje AI-ja da prvi put upravlja američkim vojnim sustavom na siguran način znači novo doba udruživanja čovjeka i stroja. Nemogućnost realiziranja punog potencijala AI-ja značilo bi prepuštanje prednosti donošenja odluka u ruke neprijatelja, ističe Will Roper, zamjenik tajnika Američkog ratnog zrakoplovstva za logistiku, tehnologiju i nabavu.

Pojasnio je da ARTUµ koristi modificirani μZero, vodeći svjetski gaming algoritam za upravljanje radarom U2 zrakoplova.

Ovaj prvi u povijesti AI kopilot služio je kao zapovjednik misije na tom jedinstvenom letu, rekao je Roper.

Algoritam μZero ranije se koristio u računalima za igranje šaha i videoigara, ali bez prethodnog znanja o pravilima tih igara.

Roper je pojasnio da je testni let zapravo bio simulirana izviđačka misija tijekom simuliranog raketnog napada na zračnu bazu Beale.

ARTUµ je tražio neprijateljske lansere, dok je pilot tražio neprijateljske zrakoplove, a oboje su istovremeno koristili podatke s radara. Bez mogućnosti da pilot donosi konačnu odluku umjesto AI-ja, ARTUµ je samostalno donosio konačne odluke te posvetio radar potrazi za raketama umjesto za samozaštitu. Luke Skywalker sigurno nije dobivao takve naredbe od svog pomoćnika u X-Wingu, kaže Roper.

Pilot koji je sudjelovao u testu i čiji je kodni nadimak Vudu objasnio je da je uloga umjetne inteligencije u zrakoplovu zapravo bila mala, ali da je zadaće koje je dobila obavila jako dobro.

Većinu vremena i dalje sam bio pilot koji zapovijeda, naglasio je Vudu.

Roper je pak na kraju dodao da ARTUµ nije savršen te da baš kao i svaki pilot, on ima svoje prednosti i mane.

Sljedeći je korak njihovo razumijevanje, kako bi pripremili čovjeka i AI za novo doba algoritamskog ratovanja. Ili ćemo postati znanstvena fantastika, ili ćemo postati povijest, istaknuo je na kraju Roper.

Izvor: The Drive