Analiza prvih uzoraka asteroida Bennu sugerira da je nekoć bio dijelom drevnog oceanskog svijeta

Asteroid Bennu bio je dijelom drevnog oceanskog svijeta te nudi nove tragove o porijeklu života na Zemlji, tvrde znanstvenici nakon analize prvog uzorka.

Branimir Vorša | 07.02.2024. / 09:33

Uzorak s asteroida Bennu
Uzorak s asteroida Bennu (Foto: Afp)

Tajanstvena veza s drevnim oceanskim svijetom mogla bi biti skrivena u prvom uzorku asteroida koji je vraćen na Zemlju. Analiza tog uzorka provedena u listopadu otkrila je obilan sadržaj vode i ugljika u asteroidu Bennu, a to nagovještava asteroide kao potencijalne nositelje građevnih blokova života na Zemlju. Znanstvenici sa Sveučilišta u Arizoni sada predlažu da Bennu potječe s planeta bogata vodom, od prije nekoliko milijardi godina.

Moja je radna hipoteza da je bio dijelom drevnog oceanskog svijeta, kaže Dante Lauretta, glavni znanstvenik na analizi uzorka. Njegova analiza pokazuje da uzorak asteroida, bogat glinom i mineralima serpentita, sadrži strukture koje nude uvid u podrijetlo života.

Lauretta ističe prisutnost rijetkog fosfatnog minerala bogatog kalcijem i magnezijem, koji sastavom podsjeća na Enceladus, Saturnov mjesec, poznat po svom globalnom oceanu. Iako ne tvrdi postojanje života na Bennuu, Lauretta naglašava da njihova otkrića doprinose proučavanju podrijetla života.

Promatranje materijala na Bennuu koji nalikuju onima na Enceladusu izaziva intrigantne paralele, prema Fabianu Klenneru sa Sveučilišta Washington.

NASA-ina misija OSIRIS-REx, pokrenuta 2016. godine, uspješno je vratila uzorke Bennua 2023. godine, što pruža vitalne naznake ranih faza Sunčeva sustava. S približno osam unci prikupljenog otpada, NASA namjerava razotkriti misterije nastanka Zemlje. Bennu, odabran zbog svog navodnog bogatstva organskim spojevima, služi kao vrijedan relikt iz nastanka Sunčeva sustava.

Uzorak s asteroida Bennu NASA je korak bliže odgovoru na pitanje - odakle smo potekli?

Uzorci s asteroida Bennu Znanstvenici otkrili "bonus" uzorak s Bennua: "Ovakvi me dani i dalje oduševljavaju"

Vraćamo se u zoru Sunčeva sustava tražeći tragove nastanjivosti Zemlje, ističe Lauretta te naglašava važnost NASA-ine spomenute misije. Potraga za porijeklom života ostaje središnja točka, s nadom da vraćeni materijal sadrži sjeme života koje su donijeli asteroidi dok je Sunčev sustav još uvijek bio u povojima.

Izvor: Daily Mail/New Scientist