Nedavno održana konferencija The Art of Feminine Leadership privukla je velik broj žena koje su željele čuti iskustva i savjete poznatih i uspješnih žena. No osim što su se sudionice konferencije međusobno družile i razmjenjivale informacije, isto su mogle raditi i u virtualnom svijetu, odnosno na svom pametnom telefonu.

Naime, organizatorice konferencije odlučile su se na, za naše područje, pomalo neobičan potez - izradile su aplikaciju koja prati samu konferenciju, ali i koja će poslužiti sudionicama konferencije i nakon što sama konferencija završi.

Porazgovarali smo s Vedranom Stanićem, direktorom i osnivačem tvrtke Mangonel, koja stoji iza aplikacije, te saznali otkud ideja za stvaranje posebne aplikacije za konferenciju.

Čuli smo da konferencija The Art of Feminine Leadership ove godine stavlja poseban naglasak na žene u IT struci. Kako se godinama bavimo izradom prilagođenih web i mobilnih poslovnih aplikacija i do sada smo bili fokusirani isključivo na strana tržišta, kroz ovu vrijednu temu odlučili smo posvetiti dio pažnje i našem tržištu. Udružili smo snage i podržali organizatorice jer i sami želimo dati doprinos rušenju predrasuda da je IT struka samo 'muški teren' te dugoročno želimo privući najbolje talente i raznolikost u našoj rastućoj tvrtci, ističe Stanić.

Pojašnjava kako je glavni cilj ovakve specijalizirane aplikacije bio olakšati informiranje posjetitelja i praćenje konferencije.

Prisustvovati konferenciji znači biti u pokretu, dakle mobilan, a najprikladniji je način za krajnje korisnike popratna mobilna aplikacija. Posjetiteljima je bitno da sa što manje distrakcije dođu do željene informacije kako bi ostatak vremena mogli sudjelovati u praćenju predavanja i networkingu. Te su informacije na primjer opis i raspored predavanja i predavača, lista sponzora, informacije o organizatoru događaja, lokacija događaja s poveznicom na Google Maps, itd. Sve ovo se može pokazati i na web-stranici koja je dizajnom prilagođena mobitelima, no kvaliteta web-stranice i mobilne aplikacije na mobilnim uređajima je neusporediva. Jedan od velikih problema kod evenata općenito je nedostatak stabilne internetske veze radi velikog broja ljudi na istom mjestu, što znači isprekidano iskustvo za posjetitelje, frustriranje i samim time neinformiranost o događaju. S mobilnom aplikacijom takvi su problemi bolje rješivi, pojašnjava Stanić.

Za izradu same aplikacije trebala su im otprilike dva mjeseca. Iako je na aplikaciji radio tim od troje ljudi, nije bilo lako osmisliti i napraviti aplikaciju koja će biti jednostavna za korištenje, a istovremeno i pružati pregršt informacija.

Aplikacija The Art of Feminine Leadership (Foto: Mangonel)

Nije to bio full-time posao, čekalo se i na finaliziranje samih podataka o predavanjima, sitne promjene izgleda tijekom izvedbe od strane organizatora događaja, izdavanje na Google Play Store i na Apple App Store, ali nije bilo jednostavno. Mobilni je svijet kompliciran, ima puno različitih uređaja koje treba podržati, što znači i pravilno dizajniranje slika za sve formate. Ali mi smo se zabavili u izradi te aplikacije, naučili nove stvari, a na kraju i dali naš mali doprinos konferenciji i njezinoj bitnoj temi za naše društvo, kaže Stanić.

Izdavanje aplikacije sa sobom povlači i cijeli niz stvari o kojima ne razmišljamo kad preuzimamo aplikaciju na svoj pametni telefon ili tablet.

Brzo smo shvatili da je konferencija živo biće, da se informacije mijenjaju iz sata u sat i da ćemo morati napraviti sustav koji je u stanju jednostavno ažurirati informacije u mobilnoj aplikaciji tako da korisnik vidi najsvježije informacije o predavanjima. Pronašli smo način da organizator promijeni raspored predavanja a da ne moramo ažurirati aplikaciju, a smatram da je to jako bitno za organizatore događaja. Također, izabrali smo tehnologiju koja nam je omogućila da iz jednog programskog koda dobijemo aplikacije za Androide i za Appleove uređaje u native kvaliteti samog uređaja i samim time ubrzamo izradu i smanjimo troškove izrade, kaže naš sugovornik te dodaje kako je aplikacija bila najkorisnija tijekom same konferencije, ali i da se može koristiti i nakon konferencije.

Sadrži dosta korisnih informacija. Na aplikaciji se nalaze liste predavača i njihovi kontakti na LinkedInu, što smatramo dobrim načinom da se posjetitelji konferencije povežu s predavačima i nakon što je konferencija prošla. Isto tako, tamo su i kontaktne informacije naših organizatorica konferencije te lista sponzora, pojašnjava.

Zanimljivo, korisnicima se najviše svidio dizajn aplikacije, ali su imali i nekoliko dobrih prijedloga.

Dobili smo nekoliko savjeta, a jedan je od njih da se doda mogućnost postavljanja pitanja u aplikaciji. Osobno bih volio da dodamo mogućnost obavijesti posjetitelja putem push notifikacija i možda intuitivnu mogućnost objavljivanja na društvenim mrežama, poput: #enjoyingFeminineLeadership s nekom slikom s događaja. Mislim da smo optimalno odradili posao, da smo bili onako u pozadini kao neki izvor informacija i podrška dok se naše buduće liderice međusobno upoznavaju, razmjenjuju poslovne savjete i uče o umijeću ženskog vodstva, ističe Stanić te dodaje kako će za sljedeću godinu uvažiti komentare korisnika koje su dobili i podići aplikaciju na novu razinu s još više mogućnosti u njoj.

Definitivno mislim da aplikacija daje vrijednost posjetitelju konferencije, a i samim organizatorima u smislu ažurnog informiranja posjetitelja. Samim time, vjerujem da će biti neizostavan dio konferencije, pogotovo jer je već većina troškova izrade iza nas, zaključuje naš sugovornik na kraju.