Apple korisnicima ponudio bolju zaštitu privatnosti, a oni iznenadili svojim odabirom

Stopa pristanka razlikuje se od aplikacije do aplikacije, no pokazuje trend prema kojem su korisnici spremi dati podatke o svojim navikama ne bi li dobili oglase koji su im relevantni.

Martina Čizmić | 15.04.2022. / 15:51

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

 Otkako je prije gotovo godinu dana Apple predstavio značajku u svom operativnom sustavu iOS 14.5 koja korisnicima omogućuje da daju ili uskrate privolu oglašivačima za praćenje njihovih aktivnosti, oglašivači su sa strahom promatrali ponašanje korisnika. Bojali su se da bi velik broj korisnika mogao uskratiti privolu, što bi im uvelike otežalo plasiranje personaliziranih oglasa.

Slika nije dostupna Što uvođenje novih Appleovih pravila znači za developere, oglašivače, ali i korisnike?

Slika nije dostupna Koje aplikacije prikupljaju i prodaju najviše podataka? Mogli biste se jako iznenaditi

No, nedavno objavljeno istraživanje tvrtke Adjust o trendovima u korištenju mobilnih aplikacija, pokazalo je kako korisnici mijenjaju svoje mišljenje i navike.

Prema podacima objavljenima u njihovom istraživanju, u svibnju 2021. neposredno nakon predstavljanja ove značajke, broj korisnika koji su dali privolu za praćenje kretao se oko 16 posto na globalnoj razini. Godinu dana kasnije, taj se broj popeo na 25 posto. Iz Adjusta ističu kako oko 30 posto korisnika videoigara omogućuje developerima da prikupljaju podatke ne bi li im prikazivali prilagođene oglase. Za neke popularne igre, ta se brojka penje na nevjerojatnih 75 posto.

Kako ističu, stopa pristanka razlikuje se od aplikacije do aplikacije, no pokazuje trend prema kojem su korisnici spremi dati podatke o svojim navikama ne bi li dobili oglase koji su im relevantni.

Očekujemo da ćemo nastaviti bilježiti uzlazni trend jer će sve više korisnika prepoznati vrijednost davanja privole i primanja personaliziranih oglasa - nešto što je gaming industrija uspješno prepoznala, ističu iz Adjusta.

Prema svemu sudeći, Apple će nastaviti s korištenjem ove značajke pod izlikom čuvanja privatnosti svojih korisnika. To što korisnici svojevoljno odustaju od privatnosti ne bi li dobili bolje i preciznije oglase (ili dodatne mogućnosti u aplikacijama), manje je bitno. 

Slika nije dostupna Zaštita privatnosti na Appleov način: Omogućili developerima prikupljanje podataka milijarde korisnika iPhonea

Slika nije dostupna Google traži dobru zamjenu za kolačiće koja će zadovoljiti oglašivače i sačuvati privatnost korisnika

Korisnici Androida trebali bi slične značajke dobiti u novoj verziji ovog Googleovog operativnog sustava, no nije poznato točno kad. Bit će zanimljivo vidjeti hoće li i oni prihvatiti praćenje u zamjenu za preciznije oglase ili će im njihova privatnost biti važnija. 

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti