Postanite fan na Facebooku ako već niste!

Posljednji Beyoncein album postavio je nova pitanja na glazbenoj sceni, pogotovo kada se radi o streaming vs. download načinu pribavljanja glazbe. Beyoncein album pojavio se na iTunesima bez najave, a polučio je velikim uspjehom.

Naime album “Beyonce” ekskluzivno je na tjedan dana objavljen na iTunesima u prosincu prošle godine, te je samo u periodu od tih tjedan preuzet milijun puta. No album se mogao kupiti jedino u cijelosti, znači bez mogućnosti odabira pojedinih pjesama. Nakon tih ekskluzivnih tjedan dana, album je bio dostupan i na drugim servisima, gdje se mogla kupiti svaka pjesma zasebno. Zanimljivo je da se Beyonce nije odlučila za streaming servise niti nakon prvih 14 dana, pa je tako jedino Spotify od 14 pjesama imao samo dvije dva tjedna nakon službenog lansiranja, a na YouTubeu su objavljeni samo isječci od 30 sekundi.

Ovaj, netradicionalan pristup očito je ključ uspjeha, a Apple pokušava uvjeriti glazbene etikete da se više bave ovakvom metodom, umjesto da glazbu prepuštaju glazbenim streaming servisima. Razlog Appleovog presinga je pad prodaje glazbe za 5.7% odnosno sa 1.34 milijarde, broj preuzimanja pjesma pao je na 1.26 milijardi prošle godine.

Robert Konddrk, Appleov šef glazbenog odjela, čak ističe da albumi ne moraju biti ekskluzivno objavljeni na iTunesima, te kako bi izdavači mogli glazbu ponuditi i drugim servisima, no ne i onima koji nude streaming.

Problem sa streaming servisima i YouTubeom je da oni plaćaju kasnije nakon što ljudi preslušavaju pjesme, dok se kod downloada plaća odmah nakon prodaje albuma, što je naravno u interesu svake izdavačke kuće. 

Gledano sa strane korisnika, jednostavnije je imati streaming glazbe, Deezer i Spotify su odlični primjeri, no očito je da takva metoda ne odgovara onima koji stvaraju glazbu i koji od nje žive, od samih izvođača i glazbenih etiketa. Može li Apple uvjeriti izdvačae da se posvete downloadu pokazat će vrijeme.

Izvor: Billboard