Jučer je u Zagrebu u prostorijama Algebra laba održan natječaj Hrvatski startupovi na Start.Up! Germany Road Showu na kojem je 8 finalista predstavilo svoje projekte pred žirijem i u potpunosti ispunjenom dvoranom.

Među velikom konkurencijom prvu nagradu žirija osvojio je startup iz područja interneta stvari Ascalia na čelu s osnivačem kompanije Marinom Bekom koji je i predstavio projekt. Riječ je o rješenju koje se sastoji od softverske platforme i posebnog hardvera koji omogućuje jednostavno povezivanje postojeće infrastrukture u IoT mrežu, bez dodatnih ulaganja. Podaci koji se prikupljaju šalju se u oblak, analiziraju i obrađuju te se, zahvaljujući strojnom učenju, predlažu akcije s kojima kompanije mogu optimizirati procese i ostvariti uštede energije i drugih troškova.

Drugo mjesto pripalo je startupu Identyum za prepoznavanje digitalnog identiteta i korištenje digitalnog potpisa kojeg je predstavio Robert Ilijaš, dok je treću mjesto osvojila Tihana Petričević sa svojim startupom Silver Monitor za pomaganje i brigu o starijim osobama korištenjem posebne narukvice koja prati parametre poput otkucaja srca i tlaka te posebne softverske platforme. Osim treće nagrade žirija, Silver monitor osvojio je i prvu nagradu publike, a Tihana je okupljene i žiri impresionirala svojim savršenim pitchem.

Veliki interes domaćih startupova za njemačko tržište

Hrvatski start-upovi na Start.up! Germany 2019 Road Showu (Foto: Njemačko-hrvatska industrijska i trgovinska komora)

Pored navedenih startupova, svoje proizvode i projekte predstavili su Makabi Agritech, Stratowave connect, VeeMee, Wingo i Spotsie, startup za upravljanje događajima s čijim smo osnivačem Rokom Roićem i voditeljicom rasta i razvoja Lucijom Zlatar pričali ovaj tjedan.

Glavna nagrada koju je osvojila Ascalia je poziv za sudjelovanje na Start.up! Germany 2019 Road Showu kojeg organizira Krovno udruženje njemačkih vanjskotrgovinskih komora (DIHK), a koji će naše startupove provesti kroz regije Ruhr i Bavarske. Cilj Road Showa je povezivanje njemačkih i međunarodnih startupova, Venture capital fondova, gospodarstvenika i predstavnika politike.

Nakon prošlogodišnjeg uspjeha pobjednika natječaja u Njemačkoj, kada su domaći startupovi Gideon Brothers i Orqa FPV uspjeli pomesti 16 konkurentskih startupova iz cijelog svijeta, organizatori iz Njemačko-hrvatske komore nadaju se istim rezultatima i ove jeseni.

Interes domaćih startupova za njemačko tržište ogroman je, a takav je i potencijal ovog putovanja. Organizirani obilazak njemačkih kompanija i mogućnost bilateralnih razgovora i nastupa pred potencijalnim investitorima omogućit će lakše pronalaženje partnera, kupaca i investitora. Upravo to je i cilj ovog projekta – povezati njemačke kompanije s međunarodnim startupovima, u ovom slučaju s hrvatskim.