Asteroid veličine manjeg autobusa prolazi vrlo blizu Zemlje

Asteroid veličine manjeg autobusa u četvrtak će proletjeti najbliže Zemlji. Otkriven je 18. rujna kako juri brzinom 27.900 km/h.

M.V. | 23.09.2020. / 21:57

Maleni asteroid otkriven je 18. rujna u observatoriju Mt. Lemmon u Arizoni. Asteroid će nam prilikom tog prolaska biti bliže čak i od geostacionarnih satelita koji se pokreću zajedno sa Zemljom.

Najbliži prolazak asteroida nazvanog 2020 SW trebao bi se dogoditi oko 13 sati po našem vremenu. Na najbližoj točki bit će udaljen nešto više od samo 7% udaljenosti Mjeseca od Zemlje.

Promjer asteroida procijenjen je na pet do 10 metara. Postaje svjetliji u trenucima dok prilazi Zemlji, no nažalost neće biti dovoljno svijetao da bi ga se vidjelo golim okom. Prolaz asteroida može se pratiti na streamu Virtual Telescope Project iz Rima. Stream počinje u ponoć na četvrtak.

Asteroid 2020 SW proći će pored Zemlje na udaljenosti od 28.254 km. Za usporedbu, telekomunikacijski i televizijski sateliti orbitiraju na udaljenosti od 35.888 km od površine Zemlje.

Iako još uvijek postoje neke nepoznanice u izračunima orbite asteroida, procijeneno je da ne postoji rizik od udara u satelite ili Zemlju. Kao posljedica zasada neizračunate točne orbite, prolaz asteroida bi se mogao dogoditi do 24 minute prije ili kasnije od predviđenog, piše EarthSky.

Preliminarni izračuni pokazuju da asteroid 2020 SW orbitira oko Sunca svakih 372 dana. Njegova orbita duža je od Zemljine za svega sedam dana. Ipak, usprkos sličnim orbitama, proračuni pokazuju da nema opasnosti od udara, barem ne sljedećih 50 godina.

Asteroid se trenutno kreće brzinom od 27,900 km/h (7.75 km/s), u odnosu na Zemlju. U svojem nabližem prolazu, vjerojatno će proći iznad Australije ili Novog Zelanda. Bit će vidljiv pomoću manjih teleskopa. Promatrači bi mogli detektirati asteroid koji će izgledati poput zvijezde koja se kreće vrlo sporo, zbog svoje udaljenosti.