Uber se priprema za radikalne promjene na tržištu transporta koje se očekuju tijekom sljedećih godina. Američka kompanija već je revolucionarizirala tržište taksi-prijevoza, a priprema se i za sljedeći veliki korak u ovoj industriji – autonomne automobile koji bi jednog dana trebali "izbaciti" ljude s mjesta vozača.

No osim automobila, u posljednje vrijeme sve su popularniji i servisi za prijevoz na dva kotača – električni romobili i električni bicikli, koji se čine idealnim prijevoznim sredstvom za kraće destinacije po gradovima. Npr. od garaže u kojoj se ostavi automobil pa do posla, kina, trgovačkog centra itd. Vrijednost nekih kompanija koje iznajmljuju električne romobile u kratko je vrijeme dosegla 2 milijarde dolara, no nisu svi oduševljeni takvim načinom prijevoza te postoje brojni problemi koje je potrebno riješiti.

Osim što romobili često dijele pločnik s pješacima, zbog čega se stvaraju gužve, a nisu rijetki niti udarci i padovi, problem je mjesto ostavljanja romobila i bicikli. Korisnici ih mogu ostaviti gdje god žele, tako da su često pobacani po pločnicima, naslonjeni na ograde gdje smetaju drugim ljudima i slično. Također, problem su i krađe i uništavanje romobila i bicikla te činjenica što se svakodnevno moraju puniti. To se najčešće radi preko noći – kompanije imaju potpisane ugovore s partnerima koji su zaduženi za prikupljanje, popravke i punjenje električnih vozila, što je skupa logistička operacija za koju u Uberu pokušavaju pronaći adekvatno rješenje.

To je rješenje, čini se – autonomnija, odnosno električni romobili i bicikli koje će se autonomno moći kretati bez vozača. Umjesto da korisnici traže romobil ili bicikl, samo će ih pozvati putem aplikacije i oni će im sami doći, a na isti će način sami ići na punjenje kada baterija bude u crvenom. Dakle, umjesto plaćanja partnerima koji će skupljati i puniti baterije, Uberovi e-romobili i bicikli sami će odlaziti na stanice na punjenje, što bi kompaniji trebalo uštedjeti mnogo novca.

Planovi za razvoj autonomnih električnih romobila trenutačno su u počecima te Uber trenutačno tek zapošljava inženjere koji će razvijati tehnologiju i sigurno će proći još dosta vremena prije nego što na cestama i pločnicima vidimo romobile i bicikle koji voze sami, bez vozača.

Izvor: The Telegraph