Do sada su njemački proizvođači automobila, među kojima su i oni najpoznatiji, poput Mercedesa, Volkswagena i BMW-a, testiranja svojih automobila morali obavljati “preko bare”. Uglavnom se to radilo na cestama u Kaliforniji, gdje se i inače obavlja najveći broj testiranja autonomnih vozila. Naravno da je sve to imalo i te kakav utjecaj na troškove svakog projekta pa su proizvođači vrlo često vršili diskretan pritisak da se zakonska regulativa promijeni.

I na kraju se dogodilo. Njemačke vlasti su donijele zakon koji proizvođačima autonomnih automobila omogućuje testiranje vozila na njihovim cestama, sve dok proizvođači poštuju niz pravila. Prvo i osnovno je da u svakom automobilu koji se testira mora biti vozač koji će sjediti za upravljačem kako bi u svakom trenutku mogao preuzeti kontrolu nad vozilom ukoliko nešto pođe po zlu. Također, svako testirano vozilo prema novom zakonu mora imati “crnu kutiju”, sličnu ili istovjetnu onoj koja se nalazi u zrakoplovima.

U “crnoj kutiji” će se, naravno, pohranjivati sve relevantne informacije vezane uz vožnju i ponašanje samog vozila, kako bi se u slučaju nesreće moglo utvrditi tko je kriv. Ako se ustanovi da je vozač morao reagirati ili je mogao spriječiti nesreću, onda će vlasti teretiti njega, a ako je riječ o problemima sa sustavom umjetne inteligencije u samom vozilu, onda će biti kriv proizvođač automobila.

Malo je nejasno na koji će se način analizirati podaci i donositi odluka, odnosno u kojem trenutku će se povući granica između krivice vozača ili automobila.

Kompanije koje već testiraju automobile bez vozača neće odmah zaustaviti svoje testove u Sjedinjenim Američkim Državama, nego će tek kasnije ove godine cijelu priču preseliti u Njemačku.

Na osnovu ovog zakona mnogi sada očekuju kako će Njemačka donijeti i zakon prema kojem bi se na cestama mogli pojaviti autonomni automobili u svakodnevnom prometu, ali ne očekuje se da bi se to moglo dogoditi prije 2019. godine.