James Williams više je od deset godina radio na razvoju različitih proizvoda u Googleu, a onda je shvatio da to nije put kojim želi ići dalje.
Napravio je potpuni zaokret, postao filozof na Sveučilištu Oxford i jedan od glavnih zagovornika udaljavanja od tehnologije kakvu poznajemo danas.
Shvatio sam da je ovo okruženje u kojem se tehnološke tvrtke bore za pažnju korisnika bilo moguće kontrolirati u vremenu prije interneta. No u vremenu internetskog predoziranja informacijama pretvorilo se u nešto potpuno drugačije – okoliš koji vas kompletno obuzima, rekao je Williams za Business Insider.
Uvjeren je da način na koji se tehnološke kompanije bore za našu pozornost i kontroliraju ju različitim tehnikama zapravo ima mnogo dublji kumulativni učinak.
Također, vjeruje kako postoji nekoliko razina ljudske pažnje, a tehnologija toliko utječe na tu pažnju da ljudi zaboravljaju na svoje vrijednosti, više ciljeve i vlastitu dobrobit.
U svojoj knjizi "Stand out of Our Light", Williams navodi nekoliko različitih razina pažnje odnosno načina na koji tehnologija utječe na nas.
Prije svega, tu je "središte pozornosti", koje od korisnika zahtjeva da nečemu posveti pažnju odmah. Kao recimo kad se pojavi obavijest na zaslonu pametnog telefona.
Druga razina za Williamsa je "okolina" jer obuhvaća šire vrijednosti korisnika. Pri tome misli na sve ono što nas tijekom dana ometa i onemogućuje u ostvarivanju nekakvih viših ciljeva.
Treću razinu zove "dnevnim svjetlom" i u tu razinu spadaju smetnje kao što su lažne vijesti, prepirke na internetu i ostale teme koje su vezane za tehnologiju, ali nisu direktno vezane uz korisnika.
Ističe kako zabrinjava činjenica da je ljudima bitnije biti slavan nego imati nekakve čvrste moralne vrijednosti i ciljeve.
Uvjeren je kako su za sve krive tehnološke kompanije koje, iako tvrde da samo žele povezati ljude, zapravo samo žele produljiti vrijeme koje korisnici provode koristeći njihove proizvode. Jer što više vremena korisnici provedu na, npr. Facebooku, Twitteru ili Googleu, to im ta tvrtka može prikazati više oglasa, a svima im je oglašavanje glavni izvor prihoda.
Zato Williams smatra da pitanje privatnosti nije najvažnije koje bi zakonodavci trebali rješavati. Trebali bi se fokusirati i na psihološku manipulaciju koja je postala poslovni model za mnoge tvrtke.
Imate li i vi osjećaj da ste zbog tehnologije izgubili svoje životne ciljeve i da vam je tehnologija "preuzela" život?