Danas nam je gotovo nezamislivo da, umjesto posjedovanja vlastitog automobila, konstantno iznajmljujemo automobile samo onda kad su nam potrebni i plaćamo samo takvo korištenje.
No u mnogim kompanijama vjeruju kako će se u budućnosti sve više ljudi odlučiti na takav način korištenja automobila – neće imati problema s kupovinom, registracijom, plaćanjem parkinga, kvarovima i slično, već će, kada im je potreban automobil, samo preko aplikacije rezervirati vozilo i pokupiti ga na najbližem mjestu ili će se dogovoriti da ih automobil čeka ispred kuće.
Ovo će naročito imati smisla kada cestama zagospodare autonomni automobili s električnim motorima jer će njihovo korištenje biti puno jeftinije i jednostavnije.
U takvu budućnost vjeruju u Daimleru i BMW-u, velikim konkurentima na automobilskom tržištu te je i njima jasno kako će lakše konkurirati novim (i budućim) igračima na tržištu prijevoza poput Ubera i Googlea, odnosno Wayma koji već dugo vremena razvijaju vlastite servise za taksi-prijevoz, odnosno za dijeljenje prijevoza.
Zbog toga su se u tim kompanijama odlučili na suradnju na području urbane mobilnosti te je Dieter Zetche, predsjednik Daimlera i šef Mercedes-Benza, u nedavnoj izjavi naglasio kako s BMW-om žele kombinirati stručnost i iskustvo u razvoju jedinstvenog i održivog ekosustava urbane mobilnosti.
Ove će kompanije tako udružiti svoje car sharing odjele te će nova kompanija u kojoj će BMW i Daimler imati po 50 posto udjela uključivati dosadašnje servise Car2Go (Daimler) i DriveNow/ReachNow (BMW) – pri čemu treba napomenuti da odluku o suradnji i spajanju ovih kompanija prvo trebaju odobriti regulatorna tijela u SAD-u i EU-u.
Car2Go je najveća car sharing kompanija koja je prošle godina imala više od 2,5 milijuna registriranih korisnika i flotu od oko 14 tisuća automobila u 26 zemalja – DriveNow ima više od 6 tisuća automobila u 9 europskih zemalja, dok je ReachNow dostupan u tri grada u SAD-u.
Suradnja velikih rivala još je jedan dokaz koliko ozbiljnom tradicionalni proizvođači automobila smatraju opasnost od kompanija iz Silicijske doline poput Ubera i Wayma koje se mogu brže i bolje prilagoditi promjenama na automobilskom tržištu koje donosi tehnologija.
Izvor: The Verge