O problemima iznajmljivača s platformom Booking.com govori se mjesecima, a problem se ne odnosi samo na Lijepu Našu. Od Balija i Tajlanda pa do Hrvatske, Danske i Londona, brojni iznajmljivači i hoteli žale se kako im ta kompanija duguje novac, a često je riječ i o više tisuća, u nekim slučajevima i više desetaka tisuća dolara ili eura. Problemi su takvi da su neki iznajmljivači nisu mogli plaćati krediti, niti druge troškove koji se mjesecima gomilaju, a novac koji su zaradili preko Bookinga ne sjeda na račune.
Dodatan problem za sve iznajmljivače jest činjenica kako ne mogu nikako stupiti u kontakt s ljudima iz Bookinga kako bi se požalili na svoj problem ili im treba jako puno vremena dok ih kontaktiraju. U nekim slučajevima iznajmljivači čak traže čelne ljude kompanije putem Facebooka i na slične načine, kako bi se požalili na svoj problem.
Iz Bookinga su još ranije najavili kako rade na nadogradnji sustava, zbog čega može doći do određenih problema s kašnjenjima isplata, no ovakvu situaciju nitko nije očekivao. Već smo pisali o problemima koje Hrvati imaju s ovom platformom te neki iznajmljivači nisu dobili niti eura od aktualne sezone, a neki su čak pomislili da je kompanija u financijskim problemima i da je to razlog kašnjenja isplate.
No, ako mislite da Booking.com ima problema s poslovanjem, onda će vas podaci iz drugog kvartala prilično iznenaditi. Naime, na The Guardianu naglašavaju kako Bookingu ide itekako dobro, čak i bolje od očekivanog. S obzirom na to da turizam nakon pandemije ponovno cvate te kako rastu cijene smještaja, podaci za drugi ovogodišnji kvartal, odnosno razdoblje od ožujka do lipnja ove godine pokazuju veliki porast prihoda i profita. U odnosu na godinu dana ranije, prihodi su porasli za 27, a dobit čak za više od pedeset posto. Tijekom ta tri mjeseca ostvaren je promet od 5,5 milijardi dolara, dok je profit iznosio 1,3 milijarde dolara. Brojke su odlične i, kako je rekao izvršni direktor tvrtke tijekom predstavljanja rezultata u kolovozu, iznad su njihovih očekivanja i nadanja.
Problem je riješen, uskoro će svi dobiti novac?
Dok u Bookingu mogu biti itekako zadovoljni s brojkama, iznajmljivači ne dijele takvu sreću. To je bilo vrlo teških 6 mjeseci. Iznimno stresnih, uz mnogo suza, komentirala je za The Guardian svoje iskustvo s Bookingom Emily Stanley, Australka koja na Baliju iznajmljuje vilu, a na 11 tisuća australskih dolara koje joj je kompanija dugovala čekala je čak pola godine. Kako novac nije dobila na vrijeme nije mogla plaćati stanarinu pa je morala pronaći dodatni posao.
Zanimljivo je kako je novac dobila nakon što je putem Facebooka kontaktirala jednog financijskog direktora tvrtke, dok su neki iznajmljivači novac dobili tek nakon što su njihova neugodna iskustva s Bookingom postala javna.
Iz The Guardiana su kontaktirali Booking.com i postavili im pitanja oko uzroka problema, kao i broju iznajmljivača i hotela kojima se kasni s isplatama, a upitali su ih i oko potencijalnih kompenzacija. Odgovore na te konkretne upite nisu dobili, no naglasili su kako “razumiju frustracije” iznajmljivača zbog “tehničkog problema”. Naglašavaju kako je taj problem riješen te da su provedene transakcije prema njihovim partnerima. Shvaćamo kako za neke od njih treba više vremena od očekivanog te nastavljamo s hitnim finaliziranjem ostatka transakcija, poručili su svima koji s nestrpljenjem čekaju svoj novac od ove platforme.