Britanski sudac odredio je neodređeni boravak u sigurnoj bolnici z 18-godišnjeg Ariona Kurtaja, koji je u kolovozu 2023. godine osuđen za hakiranje raznih tehnoloških divova, uključujući i Rockstar Games (kreator franšize GTA). Optužbe su uključivale i kršenje sigurnosti tvrtki kao što su Uber i Nvidia. Navedeni tinejdžer je hakirao Rockstar Games i u javnost pustio snimke iz nadolazeće računalne igre Grand Theft Auto 6.
Prijetnja Rockstaru
Prvobitno uhićen u siječnju 2022. godine zajedno s neimenovanim 17-godišnjakom, Kurtaj i navedeni maloljetnik pušteni su uz jamčevinu, ali su ponovno uhićeni u ožujku iste godine.
U kućnom pritvoru u motelu Travelodge, Kurtaj se, koristeći Amazon Fire TV Stickom, uspješno infiltrirao u Rockstar Games. Kurtaj je pristupio Slack kanalima tvrtke i zaprijetio: "Ako me Rockstar ne kontaktira na Telegramu u roku od 24 sata, počet ću objavljivati izvorni kod."
Opasan kibernetički kriminalac s kriminalanim namajerama
Tijekom nedavnog izricanja presude, sudac je Kurtajevu nesposobnost za suđenje pripisao teškom autizmu, što je dovelo do njegovog smještaja u sigurnu bolnicu, sve dok se ne bude smtralo da više predstavlja rizik za kršenje kibernetičke sigurnosti tvrtki. Sudac je naglasio Kurtajeve opasne kibernetičke vještine i kriminalne namjere, naglašavajući stalnu prijetnju javnoj sigurnosti.
Tužitelji su istaknuli i Kurtajevo nasilničko ponašanje u pritvoru, popraćeno brojnim prijavama ozljeda i materijalne štete. Procjena mentalnog zdravlja otkrila je njegovu upornu namjeru da se vrati kibernetičkom kriminalu, naglašavajući njegovu visoku motivaciju.
Kao dio hakerskog kolektiva Lapsus$, Kurtajev podvig koštao je Uber, Nvidiju i Rockstar Games zajedno gotovo 10 milijuna dolara, navodi BBC.
Upozorenje mladima
Amanda Horsburgh iz londosnke policije naglasila je šire implikacije slučaja, upozoravajući na rizike s kojima se mladi ljudi suočavaju na internetu i moguće ozbiljne posljedice za njihovu budućnost.
Mnogi mladi ljudi žele istražiti kako tehnologija funkcionira i koje ranjivosti postoje. To može uključivati učenje programiranja, interakciju s pojedincima koji isto misle na mreži i eksperimentiranje s digitalnim alatima. Nažalost, digitalni svijet također može biti primamljiv za mlade ljude iz pogrešnih razloga, poručila je Horsburgh.
Izvor: Business Insider