Znanstvenici na Veneri pronašli plin koji ukazuje da bi na tom planetu - moglo biti života

Temperature na površini Venere kreću se oko 464 stupnja Celzija, dok je atmosferski tlak čak 92 puta jači od onog na Zemlji što ju baš i ne čini povoljnom za razvoj života. Ili?

Martina Čizmić | 14.09.2020. / 17:59

Postoji li život na Veneri? Ako pitate grupu britanskih znanstvenika, čini se da bi na tom udaljenom planetu moglo biti nekakvog života.

Naime, oni su zabilježili tragove plina fosfana u oblacima iznad Venere, što bi moglo ukazivati na to da se na planetu nalazi neki oblik mikrobiološkog života.

U studiji objavljenoj u Nature Astronomy, pojasnili su kako plinove fosfane na Zemlji prirodno proizvode bakterije ili organski materijal koji se raspada. Zato ga se, iako je bezbojan, može osjetiti kao miris češnjaka ili raspadajuće ribe.

No, znanstvenici su isti plin zabilježili na Veneri što ukazuje na to da se na tom planetu odvijaju, dosad ne zabilježeni kemijski procesi, ili čak postoje tragovi života. S obzirom na to da se radi o planetu koji ima veoma negostoljubivu atmosferu, ovo je otkriće posebno iznenadilo znanstvenike.

Temperature na površini Venere kreću se oko 464 stupnja Celzija, dok je atmosferski tlak čak 92 puta jači od onog na Zemlji. Zanimljivo, u gornjim slojevima oblačnog sloja, uvjeti su puno ugodniji. Na udaljenosti od 60-ak kilometara od površine, temperature se kreću oko 50 stupnjeva Celzija, dok je atmosferski pritisak sličan onom na Zemlji.

Problem je što su Venerini oblaci izuzetno kiseli, pa bi male količine fosfana bile veoma brzo raspršene. Upravo zato znanstvenici vjeruju da je količina koju su oni uspjeli zabilježiti indikator da se fosfan kontinuirano ispušta.

Iako su im ovi rezultati pobudili maštu i nadu da su možda otkrili tragove života na drugom planetu, znanstvenici ističu kako je to tek jedno moguće objašnjenje za pojavu fosfana.

Fosfani mogu poteći od nepoznate fotokemije ili geokemije ili da pojednostavimo, od prisutnosti života, zapisali su znanstvenici u svom radu te dodali: Čak i da je potvrđeno, naglašavamo kako otkriće fosfana nije dokaz da postoji život, već samo dokaz da postoje anomalije i neobjašnjena kemija.

Zato se nadaju da će daljnje istraživanje pomoći u otkrivanju pravog izvora fosfana i rasvjetljavanju njegove pojave na Veneri.