Budućnost prepuna izazova: Prošle su najbolje godine za njemačke proizvođače automobila

I prije korone nazirala se kriza za njemačke proizvođače automobila, a s padom prodaje novih automobila, ti su problemi još više došli do izražaja.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 13.09.2020. / 08:13

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Najbolje godine njemačke automobilske industrije već su prošle, zaključak je nedavnog istraživanja Njemačkog ekonomskog instituta, a ispred proizvođača automobila izazovna su vremena koja će obilježiti pad prodaje, rezanje troškova i otkazi. Cijela automobilska industrija je u procesu tranzicije prema električnim vozilima kojoj se tradicionalne kompanije moraju prilagoditi, što naravno neće biti jednostavno ni lako. Drugi veliki problem je, naravno, koronakriza zbog koje je zabilježen dramatičan pad potražnje za automobilima, a industrija će se od tog šoka, smatraju istraživači ekonomskog instituta, dugo oporavljati.

Slika nije dostupna Zabrinutost zbog Muskove kompanije: Šef VW-a ima glavobolje zbog Tesle

Tehnološki izazovi tranzicije prema električnim vozilima i pad potražnje zbog pandemije posebno će se toksično osjetiti u Njemačkoj, komentirali su na stranici Deutsche Welle, uz napomenu kako skoro deset posto njemačkog BDP-a dolazi upravo od proizvođača automobila i s njima povezanih partnera i dobavljačima te je direktno ili indirektno, u toj industriji zaposleno više od 930 tisuća ljudi. Također, što je važno naglasiti, čak 40 posto njemačkog istraživanja i razvoja odvija se upravo u automobilskoj industriji.

Godinama je sve veći pritisak na državu da pomogne automobilskim tvrtkama bilo kroz programe zamjene starih automobila novima, kroz povlastice za kupovinu vozila na struju, odnosno kroz poreznu politiku koja bi favorizirala istraživanje i razvoj, no ta taktika više nije učinkovita. Naime, problemi njemačke automobilske industrije su višeslojni i ne postoji jednostavno rješenje pa tako dok najveće kompanije poput VW-a i Daimlera imaju problema s padom potražnje i troškovima tehnološke tranformacije, male kompanije koje sudjeluju u nabavnom lancu "bore se za opstanak". Kao primjer na DW-u navode perjanicu ponude VW-a, model Golf 8 - dok je Golf godinama bio najprodavaniji automobil u Europi,sada se situacija promijenila te je tijekom dva ljetna mjeseca prodajom dominirao Renault Clio.

Slika nije dostupna Počinje novo razdoblje za VW: Najavljen početak prodaje vozila koje bi trebalo imati važnost poput Bube i Golfa

Pad potražnje i prodaje, naravno, odrazio se i na otkazima i rezanju troškova u mnogim kompanijama, što je vrlo problematično za budućnost jer će, kako bi mogli biti konkurentni na tržištu na kojem su sve snažniji novi igrači poput Tesle, biti potrebno ulagati i investirati u nove tehnologije i inovacije. VW Grupa je tako najavila ulaganje milijardi dolara u razvoj električnih vozila, a i svima u njemačkoj vladi jasno je kako su vozila s motorom na struju budućnost te je potrebno već sada investirati u njih kako ih konkurencija ne bi pretekla. To je tržište trenutačno teško oko 12 milijardi eura, a do 2030. očekuje se da će vrijednost porasti na 84 milijarde eura.

 

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti