Dva su modela automobila obilježila povijest Volkswagena - Buba i Golf, čiji se broj prodanih primjeraka mjeri u desecima milijuna. Iz Volkswagena nedavno su, nakon predstavljanja modela ID.3, najavili kako bi taj automobil u novom, električnom razdoblju u kojem će e-punionice zamijeniti benzinske postaje, trebao imati važnost kakvu su nekoć imali Buba i Golf, što dovoljno govori o njihovim očekivanjima.

ID.3 predstavljen je prošle godine te su prije mjesec dana otvorene prednarudžbe za jednu verziju modela ID.3, a jučer su objavili kako će od 20. srpnja narudžbe biti otvorene za sve te će biti dostupno sedam predefiniranih verzija VW-ovog električnog vozila koje će se moći naručiti u ovlaštenim autosalonima. Nakon narudžbe ipak će trebati sačekati još neko vrijeme prije početka isporuka koje su najavljene za listopad. Također, osim samih automobila, od sljedećeg tjedna bit će dostupna i oprema za punjenje koja će se moći naručiti.

Svi modeli bit će dostupni za maksimalne državne poticaje koji u Njemačkoj iznose skoro 9,5 tisuća eura, a moći će se iskoristiti i poticaji u drugim europskim zemljama (ovisno o uvjetima). Član VW-ova odbora zaduženog za prodaju Jurgen Stackman vjeruje kako će s prodajom modela ID.3 početi novo veliko poglavlje e-mobilnosti u Europi te naglašava kako je samo po imenima verzija ovog vozila (Family, Style, Tech i Tour) jasno kako je riječ o automobilu namijenjenom svima.

Svi modeli bazirani su na osnovnoj verziji ID.3 Pro Performance koja dolazi s 58-kWh baterijom dosega do 420 km i stražnjim motorom snage 150 kW zahvaljujući kojem vozilo može doseći brzinu od 60 km/h za 3,4 sekunde. Bez dodatne opreme cijena tog vozila u Njemačkoj iznosi oko 35.500 eura. Svi modeli imaju sustav navigacije s kojim se može upravljati optimalnim dosegom vozila, opciju adaptivnog cruise controla, a ovisno o paketu, nude neke dodatne značajke poput grijanih sjedala i volana, LED svjetla, panoramski krov, stražnje kamere za parkiranje itd.

Za one koji će s električnim Volkswagenom ići na duže rute, u ponudi je model Tour koji dolazi s jačom baterijom s kojom se može prijeći do 550 km prije zaustavljanja na punionici te podržava 125 kW DC punjenje.

S obzirom na to da narudžbe počinju već sljedeći tjedan, bit će zanimljivo vidjeti kolika će biti potražnja za modelom ID.3 i hoće li taj automobil zaista označiti početak tranzicije prema električnim automobilima u Europi.