Novi val kineskog cjenovnog rata za električna vozila potresa industriju, a tržišta burno reagiraju. Najnoviji potez kineskog BYD-a dodatno je povećao zabrinutost ulagača i izazvao nagle padove dionica velikih kineskih proizvođača automobila.
Dionice BYD-a potonule su za 8,6% u ponedjeljak u Hong Kongu, nakon što su prethodnog tjedna dosegnule rekordne razine. Dionice Geelyja i Great Wall Motorsa pale su više od 9%, odnosno 5%. Padove su zabilježili i proizvođači električnih vozila Xpeng, Nio i Li Auto. Gubici su uslijedili nakon što je BYD snizio cijene za 22 električna i hibridna modela, a ti popusti vrijede do kraja lipnja, piše Business Insider.
Sniženje cijene Seagulla izaziva uzbunu
Najveće pojeftinjenje zabilježeno je kod već ionako jeftinog modela Seagull, čija je cijena pala s približno 8.900 eura na približno 7.100 eura u Kini. Sniženja, objavljena na BYD-ovom Weibo kanalu, naglašavaju sve veću nestabilnost na tržištu s približno 100 konkurenata.
Izvršni direktor Volkswagena Thomas Schäfer ranije je upozorio da je cjenovni rat poguban. Većina kineskih automobilskih kompanija neće preživjeti sljedećih 10 godina, izjavio je još u studenom 2024. godine direktor Xpenga.
BYD širi prisutnost u Europi
Unatoč padovima cijena, BYD bilježi snažan rast. Planira prodati više od 5 milijuna vozila ove godine, a nedavno je u Europi nadmašio Teslu po prodaji električnih automobila. Njegov model Dolphin Surf, odnosno europska verzija Seagulla, u prodaju stiže idućeg mjeseca na 15 europskih tržišta po cijeni od 23.000 eura.