Usprkos problemima u koje je Muskova kompanija upala u posljednje vrijeme, Tesla je prošlu godinu završila kao vodeća na tržištu električnih vozila. No kako je razlika u prodaji između Tesle i BYD-a sve manja, a popularnost kineske automobilske tvrtke samo raste, za očekivati je kako će se na kraju ove godine situacija promijeniti.
BYD bi tako mogao prestići Teslu i po prvi put prodati najviše električnih automobila na svijetu tijekom jedne godine, a za pretpostaviti je kako bi se takva dominacija Kineza mogla nastaviti i u budućnosti. BYD je vozače i tržište osvojio raznolikom ponudom svojih vozila, uključujući i cjenovno povoljne modele kakvima zapadne kompanije ne mogu konkurirati te s naprednim tehnologijama integrirane u automobile.
Trenutačno im najvažnije domaće tržište na kojem prodaju oko 90 posto svojih automobila, no za budući uspjeh i potencijalnu dominaciju na tržištu električnih vozila, od presudne važnosti bit će širenje na nova tržišta. Kako njihova vozila budu prisutna na sve većem broju tržišta, tako će i potražnja za njima, odnosno prodaja, biti sve veći.
Europa najvažnija
U prva tri mjeseca ove godine BYD je prodao više od milijun, tzv. novih energetskih vozila (koja uključuju električna vozila i hibride), što je porast veći od 60 posto u odnosu na prodaju u istom razdoblju prošle godine. Njihovi su automobili sve popularniji i na europskom tržištu te su prošlog mjeseca na njemačkom i britanskom tržištu prodali više automobila i od Tesle pri čemu još jednom treba naglasiti kako Tesla prodaje samo električne automobile, a BYD i hibride.
Takve bi brojke na inozemnim tržištima, trebale biti sve bolje, a prema izvorima upoznatim s planovima koje je BYD prikazao maloj grupi investitora, plan je da tvrtka do kraja desetljeća prodaje više od polovice svojih automobila na inozemnim tržištima. Pri tome su kao glavni faktor pri širenju na međunarodna tržišta izdvojili upravo Europu, odnosno povećanje prodaje na tržištu EU.
To svakako nije dobra vijest za tradicionalne proizvođače automobila kojima se prilagodba na elektrifikaciju pokaza iznimno izazovnom te se teško bore s konkurencijom s istoka. Uđe li BYD agresivno na njihovo tržište, za očekivati je kako bi mogli uzeti dobar dio prodaje i udjela na tržištu. Njihovi automobili već su dostupni na tržištima Azije i Južne Amerike, kao i Europe pa je tako kineska kompanija tako je nedavno svoj prodajni salon otvorila i u - Zagrebu.
Izvor: Electrek