Prvostupanjski sud u Beogradu u potpunosti je odbio višemilijunski odštetni zahtjev Telekom Srbije za naknadu štete zbog navodne nepoštene tržišne prakse koju je državni telekomunikacijski operator podnio protiv United Grupe i SBB, kao i televizije N1 i portala nova.rs, priopćeno je iz United Grupe.

Ovom sudskom odlukom Privrednog suda u Beogradu spriječen je pokušaj Telekoma Srbija da utječe na uređivačku politiku neovisnih medija N1 i nova.rs i onemogućen je zahtjev da prestanu s izvještavanjem o aktivnostima državne tvrtke Telekom, kako bi građani otežano dolazili do informacija od javnog interesa, navodi se u priopćenju United Grupe.

Telekom Srbija je, kako se navodi u priopćenju, na sudu zahtijevao čak 80 milijuna eura odštete, tvrdeći da nezavisni mediji N1 i nova.rs plasiraju lažne informacije i krše novinarski kodeks u izvještavanju o Telekom Srbiji.

Međutim, Privredni sud u Beogradu je odbio tužbeni zahtjev kao neosnovan, te odbacio zahtjev Telekoma Srbija da se utvrdi kako je medijsko izvještavanje o toj tvrtki u državnom vlasništvu predstavljalo čin nelojalne konkurencije, ističe se u priopćenju.

Telekom je, kako se dodaje, kroz čitav sudski postupak svjesno zanemarivao da je uloga medija u demokratskom društvu da građane izvještavaju o temama od javnog interesa, uključujući i o spornim potezima tvrtke u državnom vlasništvu, koje najviši državni dužnosnici kontinuirano označavaju strateškim resursom istih tih građana. Telekom Srbija je kroz uopćene zahtjeve, kao i nepotkrepljeni visoki iznos navodne štete, pokušao isposlovati prestanak izvještavanja o Telekomu i uklanjanje tekstova koji im nisu odgovarali, odnosno da utječe na uređivačku politiku neovisnih medija, ističe United Grupa.

Sud je u prvom stupnuu adekvatno odgovorio na ove pokušaje Telekoma, te zaključio da nije bilo nikakvih poteza nelojalne konkurencije od strane kompanija koje posluju u okviru United Grupe, ocjenjuju u ovoj kompaniji. Ovakvi zaključci suda su, kako se dodaje, utemeljeni na višegodišnjoj praksi i dodatni su pokazatelj da je tužba predstavljala oblik zlouporabe od strane Telekoma Srbija.

Konkretni povod za tužbu je predstavljalo nezadovoljstvo Telekom Srbije izvještavanjem medija N1 i nova.rs u razdoblju od lipnja do kolovoza 2020. godine, koji su se odnosili na istraživanje isplativosti akvizicija Telekom Srbija nad desecima kablovskih operatora u Srbiji tijekom 2018. i 2019. godine, tekstova nekadašnje članice Saveta za borbu protiv korupcije Jelisavete Vasilić o načinu poslovanja Telekoma, kao i izvještavanja o pitanjima opravdanosti određenih poslovnih poteza poput kupovine sportskih prava, generalne profitabilnosti Telekoma Srbija i transparentnost poslovanja, podsjećaju iz United Grupe.

Zbog neosnovane tužbe Telekom Srbija, će, u slučaju da drugostupanjski sud potvrdi presudu, platiti samo na ime sudskih troškova najmanje tri milijuna dinara i tako zbog neopravdanih napada na medije rasipati novac građana Srbije, napominju iz United Grupe.

Mediji u okviru United Grupe će, u skladu sa svojom neovisnom uređivačkom politikom, nastaviti i dalje profesionalno i objektivno, informirati građane o svim temama od javnog značaja, poručuje se u priopćenju. Pritisak Telekoma Srbija ili nekog trećeg, besmislenim i neutemeljenim tužbama, ih u tome neće spriječiti, zaključuje United Grupa.

Izvor: N1

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju