Christie's na dražbi nudi meteorit s Mjeseca za 2,5 milijuna dolara

Aukcijska kuća Christie's u četvrtak će na dražbi po cijeni od dva i pol milijuna dolara ponuditi jedan od najvećih meteorita s Mjeseca, težak više od 13,5 kilograma.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 04.05.2020. / 08:09

Golemi kamen vjerojatno se odlomio od površine Mjeseca prilikom sudara s asteroidom ili kometom, a potom se srušio u području Sahare.

Nazvan NVA 12691, smatra se petim najvećim mjesečevim meteoritom pronađenim na Zemlji, gdje je dosad otkriveno samo oko 650 kilograma kamenja s Mjeseca.

Taj osjećaj kada u ruci držite djelić nečega iz drugog svijeta nešto je što nikada ne zaboravljate. To je stvaran dio Mjeseca. Otprilike je veličine nogometne lopte, malo je izdužen, veći od glave, kazao je predstavnik Christie'sa James Hyslop.

I poput mnogih dosad otkrivenih meteorita, ovaj je u Sahari pronašla osoba koja je željela ostati anonimna. Znanstvenici su sigurni da potječe s Mjeseca jer su ga usporedili s uzorcima stijena koje su na Zemlju donijele američke svemirske misije Apollo.

U sklopu programa Apollo šezdesetih i sedamdesetih godina astronauti su donijeli gotovo 400 kilograma Mjesečeva kamenja i stijena pa su znanstvenici uspjeli analizirati njihov kemijski i izotopski sastav te ustanoviti da odgovaraju određenim meteoritima, pojasnio je Hyslop.

Meteoriti su vrlo rijetki i tek svaki tisućiti stiže s Mjeseca, što ovaj čini posebnim.

Očekujemo velik interes svjetskih muzeja… To je prekrasan trofej za sve zainteresirane za povijest svemira i za istraživanja Mjeseca, kaže Hyslop.

Dodaje da će se na dražbi ponuditi i privatna zbirka od 13 željeznih meteorita upečatljivih oblika koji se često opisuju kao "estetski" ili "skulpturalni" komadi, a vrijednost im je procijenjena na oko 1,4 milijuna funta.

(Hina)