Komunikolog David JP Phillips nije uobičajeni govornik koji će vam govoriti o tome koliko je važna u našim životima, jer smo toga svi svjesni. On će vam pokazati koliko su uz komunikacijske, za uspjeh u životu, potrebne i prezentacijske vještine.
Njegova je misija pokazati ljudima što čini najbolje govornike, na koji način uvlače publiku u svoj svijet te kako svatko može razviti tu vještinu. Njegovi TEDx govori “How to avoid death by PowerPoint” i “The magical science of storytelling” imaju preko 2 milijuna pregleda, knjige su mu prodane u preko 30 zemalja, a njegova kompanija je najveći pružatelj edukacija za prezentacijske vještine na Skandinavskom poluotoku.
Uoči njegovog gostovanja na TEDxZagreb, imali smo priliku porazgovarati s Davidom o komunikaciji, greškama koje ljudi čine i zašto dolazi do nesporazuma u komunikaciji.
Koje su najčešće pogreške u komunikaciji koje većina ljudi radi?
Vjeruj da je PowerPoint prezentacija. Vi ste prezentacija i uvijek ćete biti. Ljudi vjeruju onome što vi kažete, što vi činite! Također, ljudi često ne govore "iz srca", nego ponavljaju ono što im je u bilješkama. No, često ljudima jednostavno nedostaju vještine kojima bi zadržali pozornost publike (npr. promjena glasa, govor tijela, izrazi lica, jezik)
Ljudi na različite načine komuniciraju diljem svijeta. I sami ste ispričali priču o svom iskustvu na Malti. Kako možete biti sigurni da će publika koja vas sluša zaista moći razumjeti vaše savjete o komunikaciji?
Na osnovnoj razini, sva ljudska bića imaju isti mozak i reagiramo na iste stvari. Glavna stvar koja nas razlikuje je kultura, odnosno poštovanje i izrazi emocija. U nekim kulturama "etos" je sve, a u nekima nema neko značenje. To morate prenijeti kao govornik. U nekim kulturama izrazi lica nisu prihvaćeni na isti način, a u nekim su neizostavni. Trik je da pročitate publiku, osobu s kojom razgovarate i kopirate njihovo ponašanje, ali istovremeno koristite sve vještine, samo na prilagođen način.
David JP Phillips (Foto: Promo) (Foto: Promo)
Koliko se ideje o komunikaciji u sjevernoj Europi razlikuju od ideja o komunikaciji u južnoj Europi. Na što bi javni govornici trebali obratiti pozornost?
Ovisi o okolnostima. Ako ste međunarodni govornik, ne bi trebalo biti razlike. Gledamo iste filmove, iste zvijezde na Instagramu i YouTubeu, slušamo sličnu glazbu. Više-manje volimo iste stvari, uz neke iznimke. Razlike su vidljive kad razgovarate s nekim - u Finskoj biste bili veoma rezervirani i ne toliko izravni kao u Francuskoj. Ali kad dajete prezentaciju, kad ste sami na pozornici, to nije važno. Ponovit ću - treba kopirati ponašanje vaše publike, kulturu kompanije, vlasnika kompanije, koje je doba dana, jesu li umorni ili puni energije. Rekao bih da ovisi o pojedinoj situaciji i okolnostima, a ne samo o zemlji.
U današnjem digitalnom društvu - što smatrate najinovativnijim načinom za komuniciranje svojih ideja i zašto?
Pričanje priča je nevjerojatno snažno! A priče mogu biti ispričane kroz video, npr. i Instagram i YouTube su upravo zbog toga tako popularni. Pričamo i gledamo priče svaki dan.
Jeste li ikad bili u Hrvatskoj? Što očekujete?
Bio sam u većini istočnih i južnih zemalja Europe, ali nikad u Hrvatskoj. Očekujem da će biti predivna, puna sretnih ljudi, željnih da nauče nešto!
Deveta po redu TEDxZagreb konferencija, održat će se 29. rujna u zagrebačkom kinu Europa, a govornici će se pozabaviti temom zadovoljstva.