Tim Cook nije Steve Jobs, Apple više nije inovator, Steve Jobs okreće se u grobu, slični komentari bujaju na Twitteru, osobito u vrijeme kada Tim Cook, koji je preuzeo tvrtku u kolovozu 2011., predstavlja nove proizvode.

Naizgled, očuvan je stil Stevea Jobsa koji je umro 5. listopada 2011. godine. Svaki novi proizvod predstavlja se svečano, u ozračju napetog iščekivanja.

Svakog tog dana "D", bez obzira radi li se o tehničkom poboljšanju, novoj seriji iPhonea, koji su sve sofisticiraniji, novoj usluzi video streaminga ili samo o novoj boji kućišta, Tim Cook i njegovi suradnici nastupaju jednako pompozno i s jednakim entuzijazmom.

Ali bez Stevea Jobsa, Apple je izgubio sposobnost lansiranja proizvoda koji donose revoluciju na tržištu, tvrdi neovisni analitičar Rob Enderle. Oni su postali financijska tvrtka, dobro podmazan stroj koji zna kako sisati svoje vjerne potrošače.

Tvrtka koja je uspon počela u garaži Silicon Valleya 1976. godine, svojim je računalima, priborima i uređajima kao što je 'iPod (2001.), a napose iPhone (2007. godine) promijenila svakodnevicu stotina milijuna ljudi.

Vizionar Steve Jobs dvaput je temeljito uzdrmao informatiku: grafička sučelja nametnula su se 80-ih kao metoda komunikacije između strojeva i ljudi. A smartphone je internet smjestio u džep svakog pojedinca.

Kada slijedi 3. revolucija

Od tada, Apple je predstavio samo pametni sat Apple Watch.

Karakeristika Applea je oduvijek bila inovacija i to je važno (...) ali postoje i drugi kriteriji, kao sposobnost tvrtke da samu preobrazi, smatra analitičarka Carolina Milanesi.

Tvrtka iz Cupertina obogatila je svoju paletu dodajući brojne nove usluge minuciozno integrirane u uređaje: glazba, plaćanje, video, igrice, sport...

Apple danas ima više žica na svom instrumentu što mu omogućuje da svira bolje i privuče nove korisnike i da ih zadrži, kaže ta stručnjakinja iz Creative Strategies.

Takvu strategiju zacijelo ne bi odbacio ni sam Steve Jobs koji je uvijek nastojao pojednostaviti i kontrolirati iskustvo potrošača od A do Z, kako piše u njegovoj biografiji Walter Isaacson.

Ni Apple niti bilo koja druga tvrtka nisu donijele revoluciju u digitalnom svijetu u zadnjih deset godina. No kult jabuke još je živ te i danas pritišće Tima Cooka.

No brojni analitičari smatraju da kolos iz Kalifornije i danas donosi izume.

Oni su i danas inovativni. To je zapisano u DNK te tvrtke i mislim da bi Steve Jobs bio ponosan, smatra Dan Ives i za primjer navodi razvoj čipa M1 koji zamjenjuje Intelov procesor u nekih novim uređajima.

'iPhone će i dalje biti i srce i pluća rasta Applea tijekom godina. (...) Vidjet ćemo i naočale Apple za virtualnu stvarnost te Appleov automobil 2024, tvrdi Ives.

Uskoro 3.000 millijarda?

U svakom slučaju, metode Tima Cooka oduševljavaju Wall Street: prije deset godina Apple je vrijedio oko 350 milijarda dolara, a 1. listopada 2021. vrijednost je dosegnula 2.358 milijarde.

U roku od 6 do 9 mjeseci dosegnut će 3.000 milijardi dolara, predviđa Dan Ives.

Čini se da nestašice mikročipova u svijetu nisu pretjerano utjecale na kapacitet tvrtke da odgovori zahtjevima tržišta. Appleova kompromisna politika prema privatnom životu u Kini ljuti jedino kritičare.

Nadalje, grupa Apple je do danas relativno pošteđena tužbi u području autorskih i srodnih prava, za razliku od Googlea i Facebooka koji su kažnjeni golemim svotama.

Američka sutkinja nedavno je odbacila tužbe za monopol koje je podnio izdavač video igara Epic Games pošto je Apple uklonio Fortnite s App Storea.

U tom području kao i u borbi protiv pedopornografije, Tim Cook provodi politiku minimalnih ustupaka, u stilu koji snažno odudara od Jobsova, poznatog po burnim reakcijama.

U zadnjih deset godina stil Stevea Jobsa nije preživio, kaže Carolina Milanesi podsjeća na težak karakter pokojnog Jobsa. Mislim da je Tim Cook bolji direktor tvrtke za današnje društvo. 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju