Dobar posao u Indiji: Slovenci isporučili najveći kontingent lakih zrakoplova na svijetu

Ugovor s indijskom vojskom za slovensku je tvrtku bio najveći ugovor u 30 godina postojanja.

Martina Čizmić | 23.10.2019. / 16:23 komentari
Pipistrelov zrakoplov Garud za indijsku vojsku (Foto: Pipistrel)

Gotovo nevjerojatno zvuči vijesti da je iz Slovenije u Indiju isporučen najveći kontingent lakih zrakoplova na svijetu. I to ne bilo kome, već indijskom zrakoplovstvu.

tri vijesti o kojima se priča Vrijeme na Zemlji, ilustracija zemlja je poludjela Znanstvenici upozoravaju: Dolazi dan kakav čovječanstvo još nije doživjelo Protuzračni sustav Raven 70 posto učinkovitosti VIDEO Pogledajte protuzračni sustav koji su Britanci u 3 mjeseca sklepali za Ukrajinu i koji skida ruske dronove kao muhe s neba Kineski hipersonični projektili "Kill web" Amerikanci paničare jer Kina ima sustav za ciljanje zbog kojeg američke snage nisu sigurne ni na "sigurnoj" udaljenosti

Slovenski Pipistrel u listopadu 2015. dobio je na natječaju ugovor za isporuku 194 trenažna zrakoplova za Indijsko zrakoplovstvo. Prve su isporuke krenule početkom 2016., a krajem rujna 2019. isporučeni su posljednji zrakoplovi.

Na početku su me veliki igrači iz zrakoplovne industrije upozorili da suradnja s Indijom nije moguća i da nikad nećemo realizirati ugovor. Dokazali smo našim klijentima, konkurentima i cijelom svijetu da možemo ispuniti čak i najzahtjevnije ugovore. Ovaj nam je ugovor otvorio brojna vrata, istaknuo je direktor Pipistrela, Ivo Boscarol.

Osim isporuke zrakoplova, ugovor je obuhvatio i edukaciju velikog broja tehničara i inženjera iz indijske vojske, ali i isporuku rezervnih dijelova u sljedećih 15 godina. Kako su istaknuli iz Pipistrela, dijelovi zrakoplova su isporučeni na čak 85 lokacija, a potom su sastavljeni, testirani i predani na upotrebi predstavnicima vojske.

Radi se o tipu Garud, koji je trenažni zrakoplov s prostorom za pilota i kopilota, koji može uzletjeti i sletjeti s pripremljenih i polupripremljenih površina. Napravljen je od kompozitnih materijala, a sam je kokpit ojačan kevlarom. Pokreće ga motor od 80 konjskih snaga koji može postići brzinu veću od 220 kilometara na sat i može ostati u zraku više od tri sata na visinama većim od 6000 metara. 

Vezane vijesti