Dobar posao u Indiji: Slovenci isporučili najveći kontingent lakih zrakoplova na svijetu

Ugovor s indijskom vojskom za slovensku je tvrtku bio najveći ugovor u 30 godina postojanja.

Martina Čizmić | 23.10.2019. / 16:23 komentari
Pipistrelov zrakoplov Garud za indijsku vojsku (Foto: Pipistrel)

Gotovo nevjerojatno zvuči vijesti da je iz Slovenije u Indiju isporučen najveći kontingent lakih zrakoplova na svijetu. I to ne bilo kome, već indijskom zrakoplovstvu.

tri vijesti o kojima se priča Žena spava u kravetu, ilustracija Za sve koji žive u gradovima Spavajte u mraku, zaštitite srce: Znanstvenici upozoravaju na skrivenu prijetnju Anatomski prikaz srca, ilustracija Istraživanje pokazalo Ova jednostavna svakodnevna hrana može potiho ojačati zdravlje vašeg srca Iznenađenje na ekranu, ilustracija Dobro čitajte što piše Oprez! Ugledate li ovo upozorenje na Gmailu, vjerojatno vas pokušavaju hakirati

Slovenski Pipistrel u listopadu 2015. dobio je na natječaju ugovor za isporuku 194 trenažna zrakoplova za Indijsko zrakoplovstvo. Prve su isporuke krenule početkom 2016., a krajem rujna 2019. isporučeni su posljednji zrakoplovi.

Na početku su me veliki igrači iz zrakoplovne industrije upozorili da suradnja s Indijom nije moguća i da nikad nećemo realizirati ugovor. Dokazali smo našim klijentima, konkurentima i cijelom svijetu da možemo ispuniti čak i najzahtjevnije ugovore. Ovaj nam je ugovor otvorio brojna vrata, istaknuo je direktor Pipistrela, Ivo Boscarol.

Osim isporuke zrakoplova, ugovor je obuhvatio i edukaciju velikog broja tehničara i inženjera iz indijske vojske, ali i isporuku rezervnih dijelova u sljedećih 15 godina. Kako su istaknuli iz Pipistrela, dijelovi zrakoplova su isporučeni na čak 85 lokacija, a potom su sastavljeni, testirani i predani na upotrebi predstavnicima vojske.

Radi se o tipu Garud, koji je trenažni zrakoplov s prostorom za pilota i kopilota, koji može uzletjeti i sletjeti s pripremljenih i polupripremljenih površina. Napravljen je od kompozitnih materijala, a sam je kokpit ojačan kevlarom. Pokreće ga motor od 80 konjskih snaga koji može postići brzinu veću od 220 kilometara na sat i može ostati u zraku više od tri sata na visinama većim od 6000 metara. 

Vezane vijesti